5517

Jeg synes skriften inne i baklokket ser litt muffens ut, det samme er "T" på skiven. Bezel-ringen stemmer ikke med en mil-sub. Crown-guarden er en smule tykk. Jeg hadde tenkt meg 2 ganger om før jeg hadde lagt inn bud på denne.

I tilegg er skriften i "submariner" feil, se på S, M og R, de er ikke sånn man forventer det skal være. Min dom er redail og muligens aftermarked kasse.

Det finnes jo skummelt bra aftermarket kasser og så bra dials som noen gidder lage, så jeg tror nesten ikke jeg hadde turt å kjøpe vintage Rolex på eBay. Buy the seller osv.

Står vel i annonsen at det er ny dial og bezel, og bezelen er ikke en 5517-bezel. (5517 har minuttmarkeringer rundt hele bezelen, ikke bare frem til 15)

Er nok en grunn til at prisen er såpass lav, ja.

Kassen og bezelen er feil også tipper jeg at det har vært gjort noe med skiven.
Dette kan være en ombygget 5513.

Kassen skal være pusset og ikke polert.
Baklokket har innskripsjonen 5513 OG militære merkinger bak.
Den kombinasjonen er ikke original.
Jeg synes også det er noe funky med kronen. Ikke nødvendigvis guardsene, men kronen skal ha en ørliten glippe mot kassen.
Det ser ikke ut som denne har det. Det betyr at kassen ikke er original.
På min er den merket 5517 både bak og mellom lugsene.
Serienummeret skal stemme med inskripsjonen bak. Det er den letteste måten å få den verifisert.
Jeg synes forøvrig ikke den er billig. Det er kun 100 % originale milsuber som oppnår store summer.
Er deler byttet eller pusset på, skal prisen være betydelig lavere.