74 strap

Medlem
20. nov. 2011
Sted
#strapsbyruus
Etter å ha sett noen bilder av en slik reim har jeg lagd en selv men vet fortsatt ingenting om historien bak og ble ikke klok av å Google:) noen Paneristi'er som vet hvor den stammer fra? Her er mitt forsøk:
null_zps15a4adc8.jpg

Flott rem! :)

Den beste forklaringen jeg har funnet er:
it's a matriculation number
(..)
Other matriculation numbers are known aside the "74". Some
are written on watch straps, but there are also other instruments
like compasses or depth gauges which have such a matriculation number.
Kilde

Har lest flere forklaringer, men denne gir mest mening :)

Historien bak #74 er rett og slett at det back in the day ble tildelt remmen til spesifike klokker utdelt til italienske og tyske dykkere. Og en av disse var nummerert nettopp No.74 på kassen og remmen. Den er bla utstillt på 'Museo di Firenze' så vidt jeg vet. Den er også avbildet i flere av Panarai sine kataloger. Gunny tok bare rått og røti og kopierte fra bilder, samt hva en bøtte med andre remmakere har gjort. Så du kan nok trygt kjøre på;) No.41 er også skrevet på flere vintage remmer jeg har sett.

Edit: Det er som ugk sier også flere alternative forklaringer, men når en av de andre feks er at museet skrev det direkte på remmen for å katalogisere den, ja da heller jeg mot den første (som jeg også synes er mest troverdig) for hvilet museeum med respekt for seg selv vill skrevet rett på en museumsgjenstand?

Redigert:
Historien bak #74 er rett og slett at det back in the day ble tildelt remmen til spesifike klokker utdelt til italienske og tyske dykkere. Og en av disse var nummerert nettopp No.74 på kassen og remmen. Den er bla utstillt på 'Museo di Firenze' så vidt jeg vet. Den er også avbildet i flere av Panarai sine kataloger. Gunny tok bare rått og røti og kopierte fra bilder, samt hva en bøtte med andre remmakere har gjort. Så du kan nok trygt kjøre på;) No.41 er også skrevet på flere vintage remmer jeg har sett.

Edit: Det er som ugk sier også flere alternative forklaringer, men når en av de andre feks er at museet skrev det direkte på remmen for å katalogisere den, ja da heller jeg mot den første (som jeg også synes er mest troverdig) for hvilet museeum med respekt for seg selv vill skrevet rett på en museumsgjenstand?

Sant nok... Tror selv at det ble levert til dykkere sån: Remmen var syd på klokke tror jeg.
Men siden det er bare ett soldat nummer og har ingenting å gjør med klokken selv, jeg ser på det som en unødvendig stygg detalje på en fin klokkereim...
Ingen vits å kopiere unikt museum gjenstander nå mann har bare en høy-serieklokke...
Min mening.