Aeromatic 1912

Medlem
7. aug. 2014
Sted
Hedmark
Er det noen som kjenner til merket Aeromatic 1912? Selv hadde jeg ikke hørt om dette merket, men de har ganske stilige pilotklokker som skiller seg litt ut. Synes jeg, da.

Jeg har sett etter en pilotklokke som er litt stilig og elegant, og fant denne her:

Jeg fant ut at merket er tysk, og ganske nytt ... Blir klokkene produsert i Tyskland, eller er hele produksjonen i Kina? Prisene tyder vel på produksjon i et lavkostland.

Takknemlig for svar!

Jeg har aldri hørt om merket før, men denne tråden skriver og forklarer en del.

Jeg ville anbefalt deg å unngå klokker som koster < 1000 da det varierer mye i kvalitet og mesteparten blir produsert i Kina. Dårlig kvalitet og design går som oftest igjen i denne prisklassen og det er stor kvalitetsforskjell hvis man går over på noen av de litt mer kjente merkene som Hamilton, Seiko, Tissot, Certina etc. :)

Hvis du er ute etter et Pilot-ur så ville jeg tatt en titt på Laco. Laco er en av de originale produsentene av pilot-ur fra andre verdenskrig (sammen med IWC, Stowa, Wempe and Lange & Söhne), og tilbyr mye "bang for the buck". Se forøvrig forskjellige laco-modeller her.

Redigert:
Certina DS Podium automatic, 40mm, kan også være et alternativ :) Fås med sort skive og brun lærreim. Pris rundt 4500,-

Takk for tips! Laco kjente jeg ikke til fra før, men Certina er jo et kjent og godt merke. Det hadde vært fint å få tak i et pilot-ur som er mest mulig historisk korrekt også. Jeg får heller bruke tid på å finne det helt riktige. :)