Akkurat kjøpt meg en PO XL! Kan noen hjelp meg å finne riktig reim?

EAS

Medlem
26. juli 2010
Hei allesammen!

Endelig fått meg en PO XL med oransj bezel slik jeg lenge har hatt lyst på ! (Unboxing kommer)

Kjøpt brukt av GG her på forumet.

Uansett, klokken har ref 2908.50.38. Etter et kjapt google søk ser jeg at originalt er denne levert på oransj kroko reim.

På klokken per dags dato sitter en svart gummi med hvit søm, denne er slitt og jeg ønsker å skifte ut denne. Jeg opplever dog en del slakk mellom reim og kasse. Etter å ha sjekket litt på nettet ser det ut som det finnes to ulike "tykkelser" på overgangen mellom reim og kasse, mistenker at jeg har feil reim montert. (Jeg har skjeve spring bars, så mulig det bare er her feilen ligger). Jeg tenkte å bestille ny reim ifra Ofrei.com Omega Rubber Deployment Buckle and Clasp Straps men vil være sikker på at jeg finner riktig delenummer.

Er det mulig å finne riktig kassenummer uten å demontere baklokket ?

Hvis jeg vil ha svart gummireim med oransj søm skal jeg da ha OME-98000291 ? (Denne virker mest riktig mtp. at den er levert til 2908.50.82, regner med at det er samme klokke? Alternativet er jo OME-98000290 som er tjukkere)

Jeg har sjekket at jeg har deployant buckle 94521813

Tenkte å samtidig bestille nye spring bars og verktøy. Kan noen hjelpe med å finne riktig type spring bars ? Er en jungel der ute.

Takker for svar.

Mvh Emil

Hei,

Jeg fant min rem basert på nummer fra lenken som passer til klokken. Kan se ut som det er 951 lenken som passer din etter en kjapt søk, men tør ikke garantere det.

Spring bar skal være OME-SPRING-BAR-05 for lenke eller OME-SPRING-BAR-24 for gummi. Men kan være vanskelig å få 24 til å passe i starten på gummi nå den er veldig stiv så da har jeg brukt 05.

Hei,

Jeg fant min rem basert på nummer fra lenken som passer til klokken. Kan se ut som det er 951 lenken som passer din etter en kjapt søk, men tør ikke garantere det.

Spring bar skal være OME-SPRING-BAR-05 for lenke eller OME-SPRING-BAR-24 for gummi. Men kan være vanskelig å få 24 til å passe i starten på gummi nå den er veldig stiv så da har jeg brukt 05.

Takk for svar. Så det vil altså si at den reima jeg har funnet er riktig ? Hva er prisene på disse reimene i Norge btw ? Sparer man noe særlig på å bestille på nett ?

Gitt at det er den lenken som passer er det riktig. Tror prisen ligger på 2000 eller 2500 i Norge. Husker ikke helt.

Har nylig fått pris på reim og clasp her i Tromsø.
Reima lå på 2445,. (98000296)
Clasp 3100,- (94521813)

Reima jeg fikk pris på har hvit søm og er vel samme som du har, men tipper prisen er lik.

Redigert:
Har nylig fått pris på reim og clasp her i Tromsø.
Reima lå på 2445,. (98000296)
Clasp 3100,- (94521813)

Reima jeg fikk pris på har hvit søm og er vel samme som du har, men tipper prisen er lik.

Takk for flott svar ! De koster såpass hjemme ja. Reima som sitter på min klokke nå med hvit søm heter 98000269 tror det er annen innfestning mot kassen (ifølge ofrei) har noen noe erfaring med dette ?

Takk for flott svar ! De koster såpass hjemme ja. Reima som sitter på min klokke nå med hvit søm heter 98000269 tror det er annen innfestning mot kassen (ifølge ofrei) har noen noe erfaring med dette ?

Den reima jeg har er kjøpt inn til min 2200.50.00 som jeg mener har samme kasse og innfesting som din.
Det ligger et bilde av reima montert på klokkedeler selges om du ønsker å se nærmere på hvordan den passer til kassen.
Burde da være mulig å finne tilsvarende med annen søm hos Ofrei. :)
Vet ikke om dette var til hjelp, men har i hvert fall prøvd...

Takk for svar. Har undersøkt litt. Virker som de tjukkere variantene er til Chronograph utifra kassenummer søk på Google. Kan noen med chrono og gummi vennligst poste delenummer ?

Takk for svar. Har undersøkt litt. Virker som de tjukkere variantene er til Chronograph utifra kassenummer søk på Google. Kan noen med chrono og gummi vennligst poste delenummer ?

Hei

Jeg har sjekket litt rundt om disse modellnumrene nå ifm kjøp av reim til min PO Chrono. Jeg har fått følgende informasjon fra Omega (via urmaker):

98000269 er med integrering, dvs buet mot kassen.
98000296 er uten integrering, dvs ikke buet inn mot kassen.

Anbefalt modellnummer er 98000269 til PO Chrono og 98000296 til PO XL.
Vet ikke om dette er til hjelp, men ville iallfall videreformidle informasjonen :)