Akkurat kjøpt meg PAM111, lurer på hvor mye den skal trekkes opp.

EAS

Medlem
26. juli 2010
Hei Allesammen

Har akkurat fått min første Panerai, valget falt på den klassiske PAM111. Kjempefornøyd sålangt. Men lurer på hvor mye jeg skal trekke den opp. Prøvde i går og trekke den opp til jeg merket det begynte å bli motstand i hjulet, men den stoppet igjen i dag. I instruksjonsboka står det bare at man skal skru til den stopper. Skal jeg liksom skru helt til det ikke går å skru mer? Er litt redd for dette i og med at jeg har hørt at manuelle klokker kan "overtrekkes".

Trenger litt hjelp her !

Du merker det når det ikke går ann å trekke den opp mer. Skru til det ikke går mer, og der stopper du :)

Den skal IKKE stoppe etter et døgn...

Jeg har selv hatt den samme klokken og mener bestemt at kraft reseserve er 56 timer, sånn omtrent pluss minus par timer. Hvis klokken er under garanti ville jeg snakket med urmaker

Du trenger ikke å være redd for å overtrekke. Skal ganske mye til. Den sier momentant stopp når du har trukket den helt opp.Det at du føler litt motstand underveis kan være pakninger etc som sitter litt tight.

Har samme klokke og lurt på det samme. Har trukket og trukket og trukket uten at det "stopper".

Jeg fikk min for noen månder siden og jeg stoppet å trekke når jeg kjente litt motstand, men da stoppet den etter kort tid. Nå trekker jeg til den stopper helt, kjenner veldig lett når det er helt stopp, men må trekke endel runder til den stopper helt. Da varer den i flere dager :)

Gratulerer med flott klokke :)

Takk for gode svar.

I går trakk jeg den helt opp til hjulet stoppet og den går enda :)

Takk for det. Er kjempefornøyd sålangt !

Som selvoppnevnt forumlensmann for dalstrøka innafor finner jeg det opportunt å bemerke at vi ikke har sett noen unboxing/utpakking av denne.

Usikker på om det står noe i forumreglene om at dette er pålagt, men det burde absolutt stå der.

Gratulerer med flott klokke - vi venter spent på unboxingen.

:D:D:D

Som selvoppnevnt forumlensmann for dalstrøka innafor finner jeg det opportunt å bemerke at vi ikke har sett noen unboxing/utpakking av denne.

Usikker på om det står noe i forumreglene om at dette er pålagt, men det burde absolutt stå der.

Gratulerer med flott klokke - vi venter spent på unboxingen.

:D:D:D

+1 Minuteman ;)