Ikke det tristeste jeg kan tenke meg. Hvis man ikke selv klarer å drive med overskudd, er det neppe konkurrentene det er noe i veien medSnip Gråmarkedet vokser seg feit på bekostning av etablerte forhandlere. Trist synes nå jeg.....
Kanskje å henge seg i en løs tråd, men kan jo håpe det er hold i ordet "midlertidig" på skiltet
På et generelt grunnlag er jeg ikke helt enig i det. Grunnen til konkurs er jo at de ikke har klart å drive skikkelig og følgene er ofte at noen andre må ta regningen for det. Da er det kanskje like greit at noen som har sunnere drift tar over markedsandelene.
@mikkemus23 Interessant. Uten ADer så vil jo som du sier ikke gråmarkedbutikker ha noenting å selge. ADer vil jo av denne grunn aldri kunne bli "faset" ut, men konkurransen dem imellom blir tilspisset. Kundeservice, bygging av kundeforhold, hvilke merker som tilbys og pris er avgjørende faktorer for å overleve.Jeg har selvsagt all mulig sympati med ansatte som mister sine jobber
Men, igjen mener jeg bedriftseier må seg selv i speilet; gir jeg som AD det lille ekstra som gjør at kundenekommer tilbake, selv om prisene er litt høyere enn gråmarkedet?
Og; ADer og gråmarkedet lever i en symbiose. Inetrnasjonalt hører man i hvert fall om at det er vanlig praksis at ADer "anonymt" videreselger tungsolgte modeller til gråmarkedselgere...