Alf Lie, min første klokke

Medlem
22. jan. 2015
Sted
Asker
7 år gammel i 1964 og stor nok for egen klokke. Min far som selv hadde kjøpt Movado fra Alf Lie valgte å oppsøke Alf Lie når guttungen skulle ha klokke også. Det ble en gutteklokke merket Alf Lie. Ikke så spennene navn da når kammeratene hadde Certina, Rutina etc. Klokken har nr. 017 på baklokket (serie nr?). Urverket er merket ST 1686.
Andre som har armbåndsur merket Alf Lie?

image_zpsba675cdc.jpg

Alf Lie skal åpne nye lokaler på Bratsberg Brygge i Porsgrunn.
Her tror jeg det blir mulighet for å følge produksjonen, samt kjøpe seg en Alf Lie.

Mye kulere i dag i hvert fall, med Alf Lie klokke kontra Certina eller Rutina :)
ST1686 står for Ebauche produsenten Standard, som egentlig er et AS1686 fra den mer kjente produsenten A.Schild

7 år gammel i 1964 og stor nok for egen klokke. Min far som selv hadde kjøpt Movado fra Alf Lie valgte å oppsøke Alf Lie når guttungen skulle ha klokke også. Det ble en gutteklokke merket Alf Lie. Ikke så spennene navn da når kammeratene hadde Certina, Rutina etc. Klokken har nr. 017 på baklokket (serie nr?). Urverket er merket ST 1686.
Andre som har armbåndsur merket Alf Lie?

image_zpsba675cdc.jpg

Fin vintage, med tilsvarende historikk. Hva er størrelsen, sånn på en slump?

Virkelig kult at du har tatt vare på den. Det er som de sier, Certinaene forgår - mens Alf Lie består? Den er helt noe annet å eie i dag, enn det du kanskje følte da du fikk den.