Alf Lie

Medlem
2. mai 2009
Hepp! Kom over en vintage Movado for noen uker siden som jeg har blit veldig glad i ! ( Bilder finnes i en annen tråd, "vinatge movado" )
Noe av min motivasjon og drivkraft i forhold til eldre ur er den tiden man bruker på " etterforsking" og surfing rundt på div sider og forum på leting etter innformasjon om verk og produsent. Datering og slike ting.

Men i alle fall, denne klokken har jeg pusset og kost meg riktig så mye med! Baklokket har en del scratches, men inntil i dag har jeg ikke tatt meg bryet med og studere disse ripene med lupe, da jeg trodde det faktisk bare var riper. Men til min store glede er det ikke bare riper, men også en innskipsjon, "AlfLie" og 3/4 siffer. Er jeg heelt på jordet eller det slik at de i gamle dager så ble ur merket av urmaker, med et type "laugs-nummer" eller noe i den stilen? Mener og ha lest om rester av et lik som ble funnet på fjellet, som alltid har vært en gåte. Men ved siden av ble det også funnet en gullklokke, den også med "alf lie" og et nummer.

Tenkte i alle fall jeg skulle ta en tur ned til Lie og høre litt om de kan fortelle meg noe mer om mitt ur. Noen som vet noe mer om "tradisjonen" for merking av ur.

Inge

Vet hvertfall at alle eldre ur jeg har kommet over har tidligere servicedatoer risset inn i baklokket. Har også sett andre siffer risset inn som godt kan være laugsnummer eller andre ting.