Alpina '130' Heritage Pilot Chronograph

Medlem
1. jan. 2015
Sted
Sola
Endelig kom pakken som brukte 18 timer fra statene og 7 dager i AS Norges klør.....

Tittelen avslører det meste så vi går rett på bildene:

Og tilfeldigvis så kom det også en ny rally rem i posten som jeg monterte med en gang, riktignok ikke helt rett for en pilotklokke, men jeg føler at den bygger på det vintage utseendet som klokken har

Takk for titten

Meget flott ur, gratulerer med en flott anskaffelse. Det er hyggelig å se at bestanden av Alpina her på forumet øker en del for tiden!

• Liker
Reaksjoner: Jone
Takk for det.
Ja det begynner å komme litt Alpina'er nå etterhvert, jeg har jo to selv å har neppe kjøpt min siste.

Føler selv at de har klokker for enhver smak, å i forhold til kvalitet så synes jeg at de ligger høyere enn prisen på enkelte tilsier :)

Denne nyinnkjøpte er jo også på en størrelse som passer de fleste med sine 41,5mm (føler dog den bærer større enn det)

• Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 5295
Grattis! Inhouse verk såvidt jeg kunne se også?

Nja, det er ikke ett av de verkene Alpina selv kaller inhouse....
Se info om urverket sakset fra Alpinas hjemmeside:

Based on the Sellita SW500 chronograph movement, the AL-860 chronograph calibre has been modified by Alpina to feature a "Bi-Compax" counter configuration for maximum readability, suitable for professional aviation requirements. Thoughtfully designed by our engineers and machined in Geneva on our CNC machines, this modification is then carefully assembled in our Plan-les-Ouates workshops by our team of skilled watch makers.

Skikkelig kul klokke. Har 2 alpina selv race for water og startimer og er kjempefornøyd.

• Liker
Reaksjoner: Jone
Skikkelig kul klokke. Har 2 alpina selv race for water og startimer og er kjempefornøyd.

Stilig, legg gjerne ut litt bilder av disse @Roksan :)

Hadde selv en Startimer Chronograph (Quartz) tidligere, så man kan trygt si at jeg er bitt av Alpina basillen

Redigert: