Alpina Extreme sailing

Medlem
5. mai 2015
34161-audy-albums-imported-items-picture8914-7045-172334-110000001.jpg
Hei!

Er på jakt etter nytt ur, og Alpina si limited extreme sailing traff meg! Er det nokon som har erfaringer med klokka (eller Alpina generelt) ?

Eg er opptatta av vekt, og det er ofte ei utfordring med mekaniske ur som dette. Er det nokon som kjenner vekta?

http://www.watchfreeks.com/members/34161-audy-albums-imported-items-picture8914-7045-172334-110000001.jpg

Jeg var forrige eier av den som @Jone nå har kjøpt, og har til salgs.
Inntrykket mitt var at til tross for at den er noe høy, er den overraskende behagelig å bære.
Verket er presist, og byggekvaliteten er god, her er det mye klokke for pengene.

Redigert av en moderator:
Jeg må si at jeg er meget fornøyd med min, så fornøyd faktisk at etter en runde hos forskjellige urmakere idag så fant jeg ingen klokke som ga meg samme følelsen. Prøvde flere klokker fra Omega, IWC, Breitling og Zenith......

Så istedenfor å selge min Extreme Sailing så går jeg for å utvide Alpina samlingen min med en Extreme Diver :)

Angående vekt så er det en tung klokke, men det er ikke noe som plager meg i det hele tatt, denne klokken er med meg på alt ifra lek med ungene, turer i skog og mark og til kontoret.

Anbefaler Alpina på det sterkeste å med flere og flere utsalgs steder i Norge nå så blir det nok enkelt å ta seg av service og kjøp av tilbehør også

Jeg må si at jeg er meget fornøyd med min, så fornøyd faktisk at etter en runde hos forskjellige urmakere idag så fant jeg ingen klokke som ga meg samme følelsen. Prøvde flere klokker fra Omega, IWC, Breitling og Zenith......

Så istedenfor å selge min Extreme Sailing så går jeg for å utvide Alpina samlingen min med en Extreme Diver :)

Angående vekt så er det en tung klokke, men det er ikke noe som plager meg i det hele tatt, denne klokken er med meg på alt ifra lek med ungene, turer i skog og mark og til kontoret.

Anbefaler Alpina på det sterkeste å med flere og flere utsalgs steder i Norge nå så blir det nok enkelt å ta seg av service og kjøp av tilbehør også

Takk for kjapt svar!

Det høres bra ut :) eg har hatt Seamaster planet ocean xl, som er ei fantastisk klokke reint estetisk, men følte den blei for tung og litt stor... ser at extreme sailing er litt tynnere og litt mindre diameter. veit du korleis vekta er i forhold til planet ocean? meiner PO låg på ca 200 gram.

dette er no limited edition. Ser at chrono24.com har nokon der, men er litt skeptisk til å handle frå utlandet. I tillegg er det kun gummireim. Men det er kanskje mulig å kjøpe stållenke frå forhandler?

Kva er ca bruktprisen på denne godbiten?

- Vegard :)

Så vidt jeg greier å se så er den på bildet du har lagt ut en diver, det finnes tre varianter av sailing klokkene (sjekk denne linken: http://www.alpina-watches.com/collection/seastrong.aspx?f=2&me=131)

Største forskjellen utseendemessig er bezel'en som på Extreme sailing variantene er belagt med 'saphire crystal' og i tillegg inneholder kompass indikasjoner, mens diveren har en mer tradisjonell look på bezel'en med 15-30-45 eller lignende.

Vil tro at de er i samme liga som Planet Ocean når det kommer til vekt, men vekt er jo også noe som hjelper på kvalitetsfølelsen spør du meg, viktig med litt tyngde :cool:

Så vidt jeg greier å se så er den på bildet du har lagt ut en diver, det finnes tre varianter av sailing klokkene (sjekk denne linken: http://www.alpina-watches.com/collection/seastrong.aspx?f=2&me=131)

Største forskjellen utseendemessig er bezel'en som på Extreme sailing variantene er belagt med 'saphire crystal' og i tillegg inneholder kompass indikasjoner, mens diveren har en mer tradisjonell look på bezel'en med 15-30-45 eller lignende.

Vil tro at de er i samme liga som Planet Ocean når det kommer til vekt, men vekt er jo også noe som hjelper på kvalitetsfølelsen spør du meg, viktig med litt tyngde :cool:

blir litt forvirra her. Er ikkje den eg la ut bilde av en "limited" versjon som har litt annen design?

Er ikkje dette extreme diver?:
alpina_Geneve_Extreme_Diver_300_Orange_AL%C2%AD‐240LBO3V6-525LBO4V26B_003_214_en.jpg

blir litt forvirra her. Er ikkje den eg la ut bilde av en "limited" versjon som har litt annen design?

Er ikkje dette extreme diver?:
alpina_Geneve_Extreme_Diver_300_Orange_AL%C2%AD‐240LBO3V6-525LBO4V26B_003_214_en.jpg

Den jeg har er "Limited" versjonen, vet faktisk ikke helt hvilken du har lagt ut bilde av, men pen var den :cool:

aha, det var litt annen modell ja. den er veldig lik.

I følge blant anna denne bloggen, så er den eg linka til ein limited edition det blei laga 8888 stk av.

http://watchreviewsbymcv.blogspot.no/2013/04/review-of-alpina-extreme-sailing.html

Må seie den har truffet meg veldig på design. Godt å høyre at kvaitetserfaringane er så høge. Er veldig i tvil då eg ikkje vil ha så tung klokke.

Hvis du går for den varianten som ikke har Chronograph modul i tillegg så vil jeg anta at vekten blir endel mindre.
Jeg prøvde en av extreme diver variantene idag å den var betydelig letter å tynnere enn min, men fremdeles stor å fin

aha, det var litt annen modell ja. den er veldig lik.

I følge blant anna denne bloggen, så er den eg linka til ein limited edition det blei laga 8888 stk av.

http://watchreviewsbymcv.blogspot.no/2013/04/review-of-alpina-extreme-sailing.html

Må seie den har truffet meg veldig på design. Godt å høyre at kvaitetserfaringane er så høge. Er veldig i tvil då eg ikkje vil ha så tung klokke.

Begge er pene og synes den du fant var penest :D
Alpina har mye pent. Håper de får mer oppmerksomhet her på sonen i tida framover.

Syntest med første øyekast at Alpinaen la seg mellom Eterna Super Kontiki 1973 og Oria Aquis. Jeg liker begge disse og da er det ikke merkelig at Alpinaen faller i smak. Men når jeg studerer de nærmere er de ikke veldig like.

Vil si at det er en veldig god pris for den varianten, Nortime.no har veiledende pris på noen og tyve tusen for den, kommer riktignok også på gummireim men ja det er mulig å få kjøpt lenke til den hos forhandler

Problemet, om vi kan kalle det et problem er at Nortime legger sine veil priser høyt.
Når eg handla TagHeuer var det alltid store summer å spare på å sjekke amazon etc.
Var då innom Alpina som merke og, og det samme gjaldt der.

Uansett trur eg ein får mye klokke for pengene om en velger Alpina.
Mange av modellene er grisetøffe(!)

Var rett før jeg endte opp med en ny yacht timer tactical planner nå....
Haute Horlogerie NYC har en igjen på lager til 700 us dollar!!!! For den som måtte være interessert så er det bare å gå via amazon.com å trykke 'putt i handlekurv' for det er intet annet enn ett røverkjøp !

Kan nevnes at listeprisen er ca 2500 dollar

Var rett før jeg endte opp med en ny yacht timer tactical planner nå....
Haute Horlogerie NYC har en igjen på lager til 700 us dollar!!!! For den som måtte være interessert så er det bare å gå via amazon.com å trykke 'putt i handlekurv' for det er intet annet enn ett røverkjøp !

Kan nevnes at listeprisen er ca 2500 dollar

'Gjør det gjør det gjennomfør det' :mrgreen: @Jone

Redigert av en moderator:
Takk Jone for tipset på Amazon! Eg slo til nettopp. Litt trøblete då det ikkje var mulig å bestille direkte til Norge, men det ordna seg :D

Då er nedtellinga starta!

• Liker
Reaksjoner: Preacher og kimare
Gratulerer så masse
Tipper du blir fornøyd, hvis ikke så får jeg bare overta den fra deg