Alright å ikkje vere mainstream? Ja, det er det...

Oddemann

Støttemedlem
Medlem
16. des. 2013
Sted
Vestlandet
Janei, kor begynne?

Vart medlem her på sonen for ca. 1 år sidan.
Mine klokker bestod da av typiske design klokker i prisklasse 3-5k.
Var stolt og nøgd med desse klokkene, men fant jo fort ut at dei ikkje gav særleg "cred" her på forumet.
Etter å ha lest litt her og der har jo vegen gått ekstremt fort fra design klokker til ymse automatikk klokker, og har vell vore innom ein 10-12 stk berre på 1 år. Sick, men sant... Moro det forsåvidt.

Men jo lenger ein går, jo verre blir det?
Eg er jo blitt totalt avhengig av at klokkene bør ha så og så god kvalitet for å få "feeling" i det heile.
Dei bør og koste så og så mykje, og ein bør få så og så mykje "cred" frå forum før ein er nøgd.

Toppa seg litt førre veke. Kjøpte ei klokke eg syns er SKAMTØFF:)
Men såvidt tørr nevne namnet, det er en TagHeuer. Med keramisk bezel og det hele.
Passer sålangt til alt, og kunne godt fungert som min eneste klokke.
Likevel nesten redd for å poste bilder av den her på forum. Ein må jo tenke på kva andre synast...
Latterlig, men sant...

Er det slik at alle må i bås, og vere saueflokk? Rolex og Omega er tingen for alle mann alle?
Har selv hatt både Omega og Rolex i hånd. Tudor i eige.

Tag Heueren står ikkje tilbake for desse, iallefall om tar med prissetting på desse brukt pga. "dårleg rykte".
Greitt ETA modernisert. Men fungerer bra. Samma hadde min Tudor, selv om den var dyrere... Gode kasser(!)

Uansett tørr å poste et bilde av Tagen, syns jo den er knall eg... Og det vil eg nok uansett gjere:)

Redigert:
Det blir litt som at man føler man må kjøpe rørforsterkere og vinyl for å få "cred" på HFS. Det stemmer jo ikke. Kjøp det du vil ha og liker. Enten det er digitalforsterker, rør, vinyl, streaming, Seiko, TagHeuer, Rolex, osv.

Tag Heuer er flotte klokker.
Min første fine klokke var en Formula 1.
Forbausende få Tag Heuer her...
Fint noen tar ansvar der.

:cool:

Oddemann, jeg tror du tar feil

Hvis det er slik at man etter hvert må ha en veldig dyr eller spesiell klokke for å kunne poste på forumet er det noe feil med forumet og det begynner å rakne på egen fortreffelighet.

Men, jeg føler ikke at det er slik. Jeg føler ganske bestemt at man kan komme frem i lyset med det man har. Ja, man er på jakt etter sin personlige grail, men veien dit er ofte både lang og kronglete.

Jeg føler at personer her inne med stolthet viser frem det de har, uansett hva det er, og så er det jo engang slik at ikke alle oss har råd eller lyst til å bruke 100k+ for en klokke. (Ikke fordi at det er noe feil med dette heller).:)

jeg kan ikke si til deg hva du skal gjøre, det må du selv avgjøre. Men, hvis du er fornøyd med klokken og med stolthet bærer den, hvorfor vil du ikke dele dette med oss andre? Ser frem til en forsinket utboksing og masse bilder på dagens klokke.:D

• Liker
Reaksjoner: Professor Dremel
Kjøp de klokkene som DU liker, ikke som alle andre liker;) Man kan nok av og til få inntrykk av at ALLE andre har Sub her på sonen, men sånn er det jo ikke.. Det er bare å begynne å "spamme" i "Dagens klokke":cool: JA til mangfold!

@Oddemann først, skjønner jo at du kan sitte igjen med et slikt inntrykk, for har vel vært en del negativt opp igjennom mot Tag her, uten at jeg helt har forstått hvorfor. Du har kjøpt deg en klokke du falt for (med god grunn;) ) og om noen skulle mene noe om det av negativ karakter, så dem om det. Men da er det i såfall kun forutintatthet, og ikke så mye annet til grunn tror jeg.

Sauer og kalver... dyr er dyr. Noen liker fårikål mens andre foretrekker stek, selv liker jeg begge deler :)

Og klokken er dødsfet den, liker både den og den forrige utgaven!

Redigert av en moderator:
Gratulerer med tøff Tag Heuer! Som ny her selv må jeg ærlig talt si jeg fikk/hadde det samme inntrykket. At Rolex har ei høy stjerne her var for så vidt greit det, men ser ingen grunn til at ALLE må ha en, si Submariner... :p

Liker selv å gå mine egne veier, i alt fra bil (nye Saab 9-5) til stereo og ur. Nekter fremdeles å bytte ut min gamle, trofaste Stax hodetelefon med egen Stax-forsterker. Dama truer med at jeg en dag vil sette fyr på hele huset med de gamle greiene, he he.

Etter å ha vært her en stund har imidlertid førsteinntrykket endret seg, og det er vel ikke slik at man må ha det nyeste og dyreste for å kunne vise frem. Ulike ur har sin sjarm uansett pris :) Har selv en gammel Tag Heuer 1500 TT quartz, som fortsatt brukes i blant. Neste ur for meg tror jeg forresten blir en Glycine Airman 18. GMT med masse historie bak!

Redigert:
Ojj, responstråd det her.
Takker for alle svar.

Har selv postet mine ulike ur her på sonen med stolthet: Seiko, Armida, Orient, OrientStar, Helson, Oris, Zeno Watch Basel, U-Boat, Tudor +++

Var liksom TagHeueren som skapte nesten litt pinleg setting. Skal eg poste/skal eg ikkje poste. Vert jo "totalslakt" for å vere eit designur. Enkelte meiner det er meir smykke/armbånd enn klokke.

Men som nevnt, eg digger den! Av det fineste/det fineste eg har hatt. Kjem garantert til å bli posta i dagens ur både titt og ofte.

Sauer er skikkelig allrighte dyr! :) Liker Tag Heuer veldig godt selv jeg, og selv om jeg ikke har en betyr ikke det at jeg ikke har lyst på. Spesielt Aquaraceren med sort skive er dødsfin. Var og prøvde den på armen selv for ikke lenge siden. Diggbart ur, så vis frem, vil gjerne se mer Tag Heuer i dagenstråden og generelt. Og så vil jeg gjerne se mer Quartz også når vi først er inne på ønsker. :)

Melder meg også på i "Heia Tag"-klubben. Eier også en Formula 1, kjøpt i Miami på den beste ferien med fruen noensinne. Den klokka ender garantert ikke på KS noensinne, selv om den til og med er quartz, og dermed er latterlig nøyaktig... :)

Ja til mer Tag og mer quartz, både generelt og på "dagens". Det er jo klokker og verk som er en del av historien. Apropos historie, nå fikk jeg sykt lyst på noe med stemmegaffel... :D

Bra tråd og bra tema, @Oddemann!

@Oddemann
Det er meg som har rekorden her på TS med den minste populær klokke og den som fikk seg minst "likes": Med min 50mm Agat Russisk dykkerklokke fra Zlatoust i Siberia.
Det skal du ikke ta fra meg med din Tag-Heuer: Det kan bare bli en! ;)

Tidenes.... Kor fekk du tak i den...?

Jeg kunne få den fra dem Tysk importør som har til og med butikk på Ebay men jeg har bestilt den rett til fabrikken i Zlatoust.
Først, når den kom frem til Moskva for sending til export avdeling, ble en returnert til fabrikken: Hvem vet hvorfor!
Agat har lagd instrument for den Russisk militær industri i alle år: Kanskje var det vurdert som det...:mrgreen:
Men de sendt den igjen og den kom endelig til meg.
Det er egentlig en mer vennlig model en den original som har kronen på høyre side og er 60mm stor: Disse ble skapt i 50 taller for den dykking militær elite som et instrument som bæres over de stor og tykk dykkedraktene og som skulle bli leselig i de mørke vann...Fra Murmansk?:p
700m vanntett og Nr 199: Disse er fullstendig handlagd. Ikke noe roboter der;)

Jeg har aldri forstått hvorfor TAG Heuer får så mye pepper her på sonen, og kommer sannsynligvis aldri heller til å forstå det.

TAG Heuer er blant de mekaniske urene som det selges aller mest av her i landet, og kanskje er det det at klokkene er å finne på mange ikke-entusiasters håndledd som gjør at "kjennere" finner dem lite attraktive... hvem vet.

Det er ingenting som gjør disse til mer "moteklokke"/"designur" enn konkurrentene i samme prisklasse. Tror man noe annet, blir man lurt.

I tillegg har TH en haute horlogerie-avdeling som ingen av hovedkonkurrentene en gang er i nærheten av å ha.

Det er vel ingen som ville kommenter noe negativt om denne?

Syntes nesten det er værre å lage et slikt innlegg. Folk kjøper alt mulig, unboxer du så ønsker alle deg gratulasjoner med ur, og syntes det er gøy fordi det er klokkeinteressen som betyr noe for alle.

Men hvis du trenger bekreftelse på ditt kjøp, eller litt oppmerksomhet skal du få det. Gratulerer.

PS: vær vennlig når dere skal kommentere denne kommentaren.

Det er vel ingen som ville kommenter noe negativt om denne?

Syntes nesten det er værre å lage et slikt innlegg. Folk kjøper alt mulig, unboxer du så ønsker alle deg gratulasjoner med ur, og syntes det er gøy fordi det er klokkeinteressen som betyr noe for alle.

Men hvis du trenger bekreftelse på ditt kjøp, eller litt oppmerksomhet skal du få det. Gratulerer.

PS: vær vennlig når dere skal kommentere denne kommentaren.

Jeg forstår hva ts mener og hvorfor innlegget hans ble skrevet som det ble (for ja, det har vært mye heat mot Tag Heuer opp gjennom årene her), men forstår ikke helt hvorfor du svarer på denne ganske sarkastiske/ironiske måten @Klokkesamler ?

Jeg forstår hva ts mener og hvorfor innlegget hans ble skrevet som det ble (for ja, det har vært mye heat mot Tag Heuer opp gjennom årene her), men forstår ikke helt hvorfor du svarer på denne ganske sarkastiske/ironiske måten @Klokkesamler ?

Jeg antok at det kom til å bli oppfattet slik, for det er vel skrevet slik.

Jeg syntes bare det er rart at han skal unnskylde kjøpe sitt. Minner meg litt om tenåringsjenter som ønsker en godkjennelse. Dette er sikkert abstrakt, og selvsagt kun min mening.

Denne posten burde vært i unboxing mener jeg.

@Klokkesamler
At posten nok kunne vært i unboxing er i og for seg greit nok, men nå var den nå engang her da, som er en tråd hvor "klokkediskusjon" er tema. Ikke HELT off topic å problematisere/rasjonalisere/føle seg frem mtp eget kjøp og valg da ...eller?

Tag Heuer kan vi vel slå fast at det ligger mange følelser rundt her inne, og jeg leser det slik at ts føler seg litt frem her, hva den gemene hop synes om nevnte merke.

Du sier "unboxer du så ønsker alle deg gratulasjoner med ur, og syntes det er gøy fordi det er klokkeinteressen som betyr noe for alle."
Sier meg enig i det når setningen din tas ut av kontekst. For det er vel ikke akkurat det DU mener eller? Innlegget ditt kan nemlig forstås noe annerledes.
Det unboxes mang en klokke her inne jeg aldri ville kjøpt selv, men enten så gratulerer jeg vedkommende med å kjøpe noe han eller hun har selv valgt, eller så om det er noe jeg på død og liv måtte misslike såppas mye at jeg holder på si noe dumt, ja da lar jeg heller være å si noe i det hele tatt.

Men jeg holder meg uansett for god til å snakke nedlatende om andres valg, og i hvertfall å kritisere noen for å ha kommet for skade å gjøre noe så utrolig skjødesløst som å poste noe i en tråd, som muligens og kunne passet fint inn i en annen tråd.

My 2 cents ...

(faktisk uhyre sjeldent jeg lar meg irritere over noe her inne, men må bare gratulere ...)