Alternativ til Daniel Wellington.

Medlem
10. des. 2010
Innlegg
21
Virker som denne delen av forumet mest omhandler gaver, vi er nok glad i fruene våres... :)

Fruen ønsker seg en Daniel Wellington klokke på nato til jul.
Noe lignende denne:
http://charltonjewellers.co.nz/shop...ngton+Ladies+Rose+Gold+Southampton+Watch.html

Jeg er enig med henne at det er en fin klokke å se på, men jeg har ikke lyst til at hun skal gå med en klokke man kjøper på Taxfree'n på Kielfergen. (Har man lov til å si det..?)

Så... hvilke alternativer har man?
Kan godt være brukt om det er Vintage, hun er glad i gamle ting..
Budsjett.. Er ikke helt sikker, hadde vært mest komfortabel med noe rundt 5k, men får jeg dilla så kan jeg gå til det dobbelte..
 
Her tikker det inn, takk så langt.

Nomos hadde jeg aldri hørt om før, men fant noen som ble lagt på min wish-list der :)

Tissot skal sjekkes nærmere, er gullklokke hun vil ha.

Hvilken størrelse er normalt på sånne klokker på damer? (Hun er slank og lav, ca 159 på strømpelesten).
 
Her tikker det inn, takk så langt.

Nomos hadde jeg aldri hørt om før, men fant noen som ble lagt på min wish-list der :)

Tissot skal sjekkes nærmere, er gullklokke hun vil ha.

Hvilken størrelse er normalt på sånne klokker på damer? (Hun er slank og lav, ca 159 på strømpelesten).

Størrelse? 36mm og under tenker jeg. Går sikkert fint med typisk mannestørrelse og (38-44+). Ser ofte damer med gigantiske Nixon-klokker som går utover håndleddet.

men "gullklokke"? Hmm...
 
Hvis du klarer å overbevise henne om at den kan være av stål synes jeg Nomos var et meget godt alternativ. Ikke sett en på natoreim, men det må jo ligne en del på bildet i opprinnelig post, bare way more awesome.
 
Ingen takk!

Gullklokke er vel sikkert noe annet en jeg mente.
Greia er at hun ønsker gullfarge på rammen og hvit skive.

Jeg har søkt litt på Omega vintage på ebay, og ser man får lignende klokker fra 5-10k, får man ekte vare da eller "pus i pose"?
(kan selvfølgelig være beggedeler, men sånn generelt ment).
Er jo litt mer sjel i de vintageklokkene med litt patina enn en helt ny en..
 
Vintage Omega på NATO gir samme inntrykket og er uendelig mye kulere...

Dette må være veien å gå! :)
 
Kom igjen a!

va047_im.jpg
 
Virker som denne delen av forumet mest omhandler gaver, vi er nok glad i fruene våres... :)

Fruen ønsker seg en Daniel Wellington klokke på nato til jul.
Noe lignende denne:
http://charltonjewellers.co.nz/shop...ngton+Ladies+Rose+Gold+Southampton+Watch.html

Jeg er enig med henne at det er en fin klokke å se på, men jeg har ikke lyst til at hun skal gå med en klokke man kjøper på Taxfree'n på Kielfergen. (Har man lov til å si det..?)

Så... hvilke alternativer har man?
Kan godt være brukt om det er Vintage, hun er glad i gamle ting..
Budsjett.. Er ikke helt sikker, hadde vært mest komfortabel med noe rundt 5k, men får jeg dilla så kan jeg gå til det dobbelte..

HeHe mange damer som søker desse DW klokkene.
Janei....

Eg endte opp med en Raymond Weill klokke.
Dette er jo og ein design klokke, men kvalitesmessig følte eg den var eindel hakk opp frå DW.
Og når ein kjem i 10k klassen er det mindre vanlig... DW 1500?

Uansett min OT er at ein ikkje må tenke på kva ein likar sjølve, men kva desse fruene likar.
Enkelt og greitt er stikkord. Dvs Quartz. :) (SIkkert som å banne i kirka å nevne det her, men....)