Alternativer til rem på G-shock

Medlem
8. juli 2011
Sted
Norge
Noen som har erfaring med alternative stropper på G-shock? Jeg har satt en GW-5000 i bestilling, men tåler dårlig gummistropper over lengre tids bruk.
Skulle gjerne hatt en lær- eller canvasrem på. Noe dere evt kan lage @Nessuno79 @Olando?

Redigert av en moderator:
Du må vel kjøpe et sett med strap adapter? Hvis adapteret har vanlige springbars eller screwbars skulle det ikke være noe problem å sette på reim

Ja, har sett på et par stykker, men synes de blir klumpete og stygge som regel. Ser de kommer i litt forskjellige varianter.
Hadde vært gøy å slippe en sånn, men må jeg, så må jeg.

gdf10002sml.jpg

adapter10large.jpg

Redigert:
På denne typen som jeg har kjøpt, ser festet ut som på klokken under. Legg merke til at de her har fjernet en plastkappe som sitter over springbar.
DW5000.gif

Jeg tenker at det skal være mulig å konstruere en sexy rem som er smalere i festet, og bredere utenfor plastkappen.

Under ses en original stropp til GW-5000
18547659.jpg

Redigert:
Mm, I see. Reimen ville måtte bli ekstremt tynn ved lugsen men rent teknisk skal det vel la seg gjøre. Du har ikke vurdert en tynn nato?

Mm, I see. Reimen ville måtte bli ekstremt tynn ved lugsen men rent teknisk skal det vel la seg gjøre. Du har ikke vurdert en tynn nato?

Har vurdert å få laget en stropp med en tynn nato sydd inn som en loop mellom to lærbiter. Ga det mening?

Slik at man får et feste som ser omtrent ut som på denne, men med en skikkelig fet rem ellers. Kan det la seg gjøre tror du?
3514_image.jpg

Du kan evt. forsøke å kutte ned enden på en biliig nato og svi/smelte de løse endene. Selv om dette neppe blir helt pent, ser det ut som om det uansett vil blli skjult av gummikappen.

Du kan evt. forsøke å kutte ned enden på en biliig nato og svi/smelte de løse endene. Selv om dette neppe blir helt pent, ser det ut som om det uansett vil blli skjult av gummikappen.

Litt redd for at de endene som smeltes kan ryke relativt kjapt, eller?

Litt redd for at de endene som smeltes kan ryke relativt kjapt, eller?
Du kutter jo bare på sidene av remen, og det bør ikke være noe fare for at noe skal ryke/revne lenger inn over så lenge du smelter av der du har klippet/skåret av. Faren måtte i tilfelle vært at veven skulle gå opp, men det skal en del til selv uten å smelte av endene. Vevde stoffer henger godt sammen.

En mini"torch"/jetlighter pleier å fungere fint, om man ikke er så nøye med det kosmetiske. Det kan nok bli penere om man bruker noe varmt som man holder inntil, men da må man passe på å ikke smøre det til og dra med seg smeltetråder ut med loddebolten. Om man tester ut på en 30kr-rem fra ebay kan man jo prøve seg litt frem.

Du kutter jo bare på sidene av remen, og det bør ikke være noe fare for at noe skal ryke/revne lenger inn over så lenge du smelter av der du har klippet/skåret av.

Da missforsto jeg deg @gert. Jeg trodde du mente at jeg skulle prøve å lage en loop ved å smelte sammen en ende. Skjønte plutselig hva du mente, og det kan være en god idé!

Vil nok ikke anbefale å lage en ny loop på den måten, nei. :p Ser jeg skrev "enden" i stedet for "kanten", så ikke så rart det ble misforståelse.

Ser for meg et design der man kutter opp en 16mm nato og bruker det til å sy inn en loop der hullene til springbar vanligvis går. Resten av reimen blir som en vanlig skinnreim

@Olando har prøvet ut et par design til min GW5000, og endelig så satt den. Remmen fester som et skudd til klokken, og remmen er myk og behagelig på tross av størrelsen på 26/22.

553A3861-F4CB-4368-A444-23A7F1E25B5F_zpsckzsxurv.jpg

Jeg synes klokken får en helt annen følelse på skinnremmen, og det tok et par dager med bruk før jeg virkelig likte den. Nå skal den nok ikke av med det første. Remmen får mine varme anbefalinger!

@Olando har prøvet ut et par design til min GW5000, og endelig så satt den. Remmen fester som et skudd til klokken, og remmen er myk og behagelig på tross av størrelsen på 26/22.

553A3861-F4CB-4368-A444-23A7F1E25B5F_zpsckzsxurv.jpg

Jeg synes klokken får en helt annen følelse på skinnremmen, og det tok et par dager med bruk før jeg virkelig likte den. Nå skal den nok ikke av med det første. Remmen får mine varme anbefalinger!

Synes det passet veldig godt med mørk skinnrem, råtøft faktisk !