Aluminiumsbezel vs keramisk

Aluminiumsbezel eller Keramisk?

• Keramisk

Stemmer: 0 0,0%
  • Aluminium

Stemmer: 0 0,0%

• Antall stemmer
    0
Medlem
10. juni 2008
Sted
Trondheim
Både Seadweller og Sub er og skal oppgraderes til keramisk bezel. Dette har jo noen fordeler i forhold til riper og etter manges mening utseende, men kan knuse, og er dyre å erstatte. Hvor lette de er å knuse kan jo diskuteres, jeg vet selv lite om det.
Mitt spørsmål til dere er; hva foretrekker dere, keramisk eller aluminium, og gjør overgangen til keramisk bezel modellene mindre sporty? Kom gjerne med brukererfaringer fra Gmt II og Deepsea!

Det fine med alu bezel inserten til den gamle GMTen er jo at man kan bytte den selv. Selv om Rolex skulle lansere Pepsi eller Coke keramiske GMTer, så er jo DIY-tiden forbi.

Jeg liker at bezelen eldes på samme måte som selve klokka. Blir litt feil etter mange års bruk når bezelen er strøken, men resten av klokka er full av bruksspor.

Dette var ikke vanskelig; man får ikke vintage med keramisk, så da må det bli metall.
Alle vet at keramisk er best. Så jeg er en konsertvativ dust. Eller som min svigerinne sa forrige dagen; førti, feit & ferdig.:cool:

Alle vet at keramisk er best, men det er noe med toolwatch og keramisk som ikke stemmer helt. Jeg forandrer nok mening om noen år, men inntil videre så er vel også jeg en konservativ dust, selv om jeg ennå er tretti, tynn og trivelig :)