amerikanske Hamilton

Medlem
13. okt. 2010
Sted
Gullkysten.
blir vel som å banne i kirka...
men noen erfaringer med kjøp av amerikanske Hamilton klokker? nærmeste forhandler er vel Sverige. noen som har erfaringer fra netthandel? uret.se selger men begrenset utvalg. andre nettsteder?

prismessig mid-range gjør dette til et meget spennende merke...og de har noen utrolig elegante modeller, eks jazz serien.

:grin:

Hamilton var en gang et amerikansk merke, de er i dag sveitsiske (under Swatch-paraplyen) - de benytter helt standard ETA-verk i alle modeller. Det finnes en haug av tråder om Hamilton, anbefaler deg å søke litt rundt på forumet, da det er laget nokså mange tråder om merket i den senere tid.

edit: se f.eks her eller her

Hamilton er eid av Swatch Group som også eier veldig mange andre merker. F.eks. Certina, Longines, Omega, Glashütte, Tissot, Rado og mange andre.

Hamilton er ikke noe dårligere enn f.eks. Tissot, Longines og Certina etter min mening.

På Ebay finner du de fleste Hamilton-modellene til bra priser.

Edit:

Denne svenske forhandleren har også noen Hamilton-modeller:

http://www.watchonwatch.com/no/products/hamilton/

re Hamilton

jeg takker og bukker for informative svar...og minner meg selv på all den informasjonen som ligger på forskjellige steder på tidssonen.no

all honnør til de som står på og lager gode sider!!

:cool:

Hamilton er like "bra" som hvilket som helst sveitsisk merke. Men er en kresen på hvordan verket ser ut og hvor godt verket er justert, bør en se på andre merker. Et standard verk fra ETA kategoriseres i 5 utgaver. Verket som brukes i Hamilton er et Elaboree-verk. En midsjikt-variant som brukes i merker som Tag Heuer, Oris, Fortis osv.
Det vanligste verket som brukes av finere merker er TopGrade. Dette er verket under Chronometer-utgaven som er best.
Et Top-Grade verk har bedre komponenter enn Elaboree-verket. Her finner vi deler som er polert og pyntet på div måter, Glucydur-balanse, bedre fjær og regulering i 5 posisjoner.

Jeg tviler på at du vil bli misfornøyd med Hamilton. Dette er uansett kvalitetsklokker og virkelig kvalitet for pengen.

Et standard verk fra ETA kategoriseres i 5 utgaver.

Skyter inn et spørsmål her. Hva er de 5 kategoriene?

Jeg trodde den kun var fire kategorier, eller grades som det heter på utenlandsk:

Standard
Elaborated
Chronometer

Sikter du til quartz som den siste?

Skyter inn et spørsmål her. Hva er de 5 kategoriene?

Jeg trodde den kun var fire kategorier, eller grades som det heter på utenlandsk:

Standard
Elaborated
Chronometer

Sikter du til quartz som den siste?

Der finnes 5 varianter av ETA sine standardverk:

Economy
Standard
Elaboree
Chronometer

litt i kjøpemodus for Hamilton Jazzmaster

litt i kjøpemodus for Hamilton Jazzmaster...noen som har erfaringer og gode anbefalinger på nettbutikker?

julegaver til seg selv fra Nissen er det vel tid for snart!!

:)

Har en Hamilton Jazzmaster Chrono, som jeg er svært fornøyd med. Går svært rett langt innenfor COSC Standar, jo faktisk jevnere enn min to Rolexer. Hadde den på en uke i strek og den hadde blitt to sekunder for sein. Dette er sikkert flaks :), men om du skjønner er jeg er svært fornøyd. Synnes og der er mange svært pene modeller i Jazzmaster serien. Min fant jeg på salg her: http://store.brandnameonly.com, billigere en jeg fant den på ebukta.

For å være helt ærlig har jeg aldri vært noen fan av de nyere Hamilton klokkene,
men når jeg så Harrison Ford team earth modellene så ble jeg solgt. Syntes at de
virkelig har fanget 40 årenes militære flyger-looken med stor krone, katedralvisere
osv....

harrison-ford-hamilton-team-earth-watch.jpg