Ammo straps

Sponon

Støttemedlem
Medlem
15. juli 2009
Er på konstant på jakt etter nye lær remmer til min Panerai. Har lyst å prøve meg på ammo denne gangen.
Har kikket litt på Teddy sine, og de ser veldig bra ut, men vil gjerne se på andre også. Noen som har en produsent å anbefale? Helst datert tilbake til 2. verdenskrig eller eldre.

Let the hunt begin... :mrgreen:

Etter å ha saumfart nettet så fant jeg noen gode produsenter..

De luca og Cecil.

Men det endte opp med en fra Ted su allikevel. Spesifiserte at jeg ville ha det laget av vesker fra enten WWI eller WWII, og venter på å få bilder av diverse ammo-tasker som jeg skal velge fra. Forhåpentligvis så blir det en fra første verdenskrig.
Skal bli kult å få bli me på hele prossessen fra scratch å velge lengde, tykkelse, stitching, med eller uten stempel, buckle, design på keeperen +++ :D

Blir en swiss army pouch fra 1939, som vist på bilde som nr 1

More to come :mrgreen:

4410464258_de57c20015.jpg

Jeg som trodde sveitserne var nøytrale?? ;)

Det sagt, så er det bare å glede seg. Det Ted lager holder høy kvalitet.

Da var ammoen i hus, og jeg er meget fornøyd med kvalitet og finish! Fått en ny favoritt-combo kan man lett si, hehe..

Har den originale signaturen fra 1939, med håndverkers navn, byen ammo-veska ble laget i og årstallet

DSC01260.jpg

DSC01269.jpg

DSC01268.jpg

DSC01266.jpg

DSC01264.jpg

DSC01263.jpg

For å gjøre reima litt mer personlig så fikk jeg stemplet inn initialene mine på baksiden :D

DSC01262.jpg

Wrist sjått er vel obligatorisk :cool:

DSC01273.jpg

4459083757_b231a31cd2_b.jpg

Gratulerer Sponon !

Utrolig flott ammo-strap, og den passer perfekt til klokken din.
Kanskje det blir en ny ammo-strap på meg i nær fremtid :D

tigergutt

Tja, hva skal man si, er vel ikke mulig å få det stort bedre.
(huff, nå må jeg vel handle litt igjen, lar meg så lett rive med av galskapen:p)
Grattis.

Takker :)

Har sett litt på baseball straps.. Noen av dem er ganske kule. Kanskje det blir neste? Kan aldri få nok remmer :p

Hvordan foregikk korrespondansen? sendte du bare en Mail med ønsker?

Hvordan foregikk korrespondansen? sendte du bare en Mail med ønsker?

Dersom du skal ha en custom strap til dine specs, så er det bare å sende mail til Teddy.

Og i bestillingen forklarer du hvordan du vil ha reima (lengde, tykkelse, type buckle, originale merker osv).

Teddy yter meget god service, og svarer raskt på mail.

Gratulerer Sponon, drit kul!
Kjenner det kribler skikkelig etter special made ammo. din ble kjempe fin.
Planlegger et skinnjakke kjøp til sommeren, mulig jeg skal være såpass frekk at jeg matcher den med en ammo.

Baseball strap? fortell?

Hei,

Gjennoppliver denne tråden igjen.

Etter at Sponon postet bilder av sin 312 m/Ted Su Ammo-strap, havnet en slik reim på "må-bare-ha-lista" mi :D

Bestilte følgende reim med "1950 / Geneve" stempel .... tenkte dette er en passende kombinasjon til min PAM312 med 1950-kasse.

tigergutt

IMG_3270-1.jpg

IMG_3269-1.jpg

IMG_3265-1.jpg

Gratulerer med ammoen, tigergutt. Det var en perfekt combo! :)

Hva synes du om remmen?

Mr Panerai
oi-oi, det var en perfekt match! Har du brun skive?

Takker Mr Panerai,
Skiven er svart (PAM00312) .... ammo-reimen har nyanser av svart i seg så det fungerer bra.

Sponon
Gratulerer med ammoen, tigergutt. Det var en perfekt combo!

Hva synes du om remmen?

Takker Sponon,
Godt fornøyd med reimen, utrolig godt håndtverk fra Ted Su. Skinnet er litt stivt, men det er vel ikke annet å forvente av 60 år gammelt skinn ;)

tigergutt

Skinnet er litt stivt, men det er vel ikke annet å forvente av 60 år gammelt skinn ;)

Det samme reagerte jeg på når jeg først fikk remmen. Bøyer du den godt før du monterer den på klokken så vil du merke at remmen er snadder. Nå passer den perfekt til håndleddet mitt, og det er helt klart en av favorittene.

Kos deg med den nye remmen :)