Amsterdam

Medlem
20. nov. 2011
Sted
#strapsbyruus
Hei, skal en tur til Amsterdam i starten av desember med damen. Aldri vært der før så tar gjerne imot tips for aktiviteter, restauranter og shopping. Eneste jeg har på lista mi så langt er Rijksmuseum

Klokkebutikken på schiphol er veldig bra og et must for deg å titte innom på tur hjem.
De har et meget hyggelig utvalg av blant annet Rolex til utstilling.

// KAB

• Liker
Reaksjoner: Olando
Klokkebutikken på schiphol er veldig bra og et must for deg å titte innom på tur hjem.
De har et meget hyggelig utvalg av blant annet Rolex til utstilling.

// KAB
Takk for tips, får se om det er noe kontanter igjen på søndagen. Men jeg kan vel uansett vindushoppe med 50 cent i øretelefonene:)

Van Gogh ligger like ved Rijks og er vel verdt et besøk. Spesielt morsomt å se selvportrettene hans syns jeg.

Og selv om det er litt turistikt så er guidet tur på kanalene gøy. Mye fint å se og interessant historie.

Sama Sebo er en av de kuleste restaurantene jeg hat vært på. Indonesisk rijstafel - litt tapasaktig bare bedre. :)
(Most days it is fully booked so prepare your reservation well in advance to avoid disapointment.)
http://www.samasebo.nl/en/

• Liker
Sama Sebo er en av de kuleste restaurantene jeg hat vært på. Indonesisk rijstafel - litt tapasaktig bare bedre. :)
(Most days it is fully booked so prepare your reservation well in advance to avoid disapointment.)
http://www.samasebo.nl/en/

SELVSAGT!...hvordan kunne jeg glemme det. Bra sted hvor man fort kan bli svett av tempoet og lydnivået.

Nederlandsk cousine er et kaos og like lett å beskrive som Norsk cousine. Alt fra pultost til pizza liksom...
Er mye asiatiske / indonesiske innslag i maten der, og det gjør de på en god autentisk måte faktisk.

// KAB

• Liker
Hei, skal en tur til Amsterdam i starten av desember med damen. Aldri vært der før så tar gjerne imot tips for aktiviteter, restauranter og shopping. Eneste jeg har på lista mi så langt er Rijksmuseum
Fantastisk by! Rijksmuseum er fabelaktig, var der i forrige uke. Masse AD-er like ved også, lett blandet med de dyreste klesbutikkene ... Kjøp billetter på nett hjemme, så slipper du eventuell kø. Ikke kjøp audioguide, for den kan du laste ned som gratisapp på forhånd. Identisk. Men husk å ta med headset.

Og selv om det er litt turistikt så er guidet tur på kanalene gøy.
Det er obligatorisk spør du meg, og veldig behagelig når du begynner å bli sliten. Vi valgte den røde hop-on/off-utgaven, som har diamantfirmaet Gassan som stoppested. Da damen i headsettet sa de har Europas største Rolex-butikk var vi ikke sene om å gå av. (Vet ikke om «Europas største» er sant, men stor var den. Det hun ikke sa var at ved siden av er det en enda større butikk hvor alle de andre merkene er).

Redigert:
  • Liker
Jeg har bodd i Amsterdam, men ikke gjort noe særlig av disse turistgreiene (museumsbesøk, båttur på kanalene, Anne Franks hus osv), men av restauranter vil jeg anbefale Hosokawa rett ved Leidseplein og Ron Gastrobar (tidligere Ron Blaauw). Ellers prøv ut wagyu-burgeren hos Burger Bar og da med joppiesaus til pommes frites'n.
Gå en tur i Vondelpark og shoppe gjør man i PC Hooftstraat.
Er du glad i øl, er Beer Temple stedet å dra. Og av nattklubber er det Jimmy Woo, Escape og Panama som gjelder.
Hvis dama ikke er av den pripne typen, kan kanskje Casa Rosso være noe...

• Liker
Reaksjoner: ArthurF og Olando
I P.C. Hoofstradt finnes det en del klokkebutikker som er ikke like travle som i midten av sentrum. Opplevde stort sett å bli tatt bedre imot i butikkene i denne gaten enn andre steder. Det finner du en egen IWC butikk, Jaeger Lecture, Tourbillon Store, Rolex og Gassan Boutique. Sistnevnte kan anbefales, fikk tafse på et par RM ur og ble vist noen små nederlandske merker de hadde i kjelleren. Gassan har også en større butikk i sentrum.
Ellers må Heineken Experience anbefales når man først er der.

• Liker
Dette er stedet du skal spise:
A-Fusion.
http://www.tripadvisor.com/Restaura..._Fusion-Amsterdam_North_Holland_Province.html
Hyggelig pris, VELDIG god mat og VELDIG god service. Jeg var der for ca en måned siden. (Det var på denne turen jeg solgte den første "enkel bygget" klokke). (Det er mulig du får ekstra hyggelig service om du hilser fra den kammerat-gjengen som drakk dem tomme for øl...)

Watch-City ligger ikke langt fra "Riksmuseet". Begge deler er trivelig. Ellers så bør du få med deg en tur på kanalen.

(Ellers var det eneste som plaget meg i byen var at det var hasj-røyking over alt. Hvor du enn gikk i byen. Det er vel bare å venne seg til den.)

8

• Liker