Hei.
Er det noen som har noe å si om de forskjellige urmakerne i Kristiansand.
Jeg må finne meg en ny, ettersom Alf Abrahamsen la ned. For en hyggelig opplevelse det var å handle der!
Så spytt ut!
-Trixxuz
Huff har Alf Abrahamsen lagt ned Kjempetrist. Har kun brukt han. Da må jeg og finne en ny.
Urmaker Hans J. Nilsen øverst i Markens holder vel fortsatt stand?
Jeg ble faktisk annbefalt Marcussen, men har enda ikke kommet meg (helt?) til Arendal for å titte. Virker hvertfall som en hyggelig familiebedrift med godt utvalg.
Askeland kjenner jeg ikke så mye til, men da jeg var innom syntes jeg det virket litt sterilt, de er vel også litt "out of my league", enn så lenge. (Kanskje det var derfor?)
Det kommer sikkert ann på hvem man treffer bak disken, men jeg må si at jeg savnet et litt mer personlig miljø. Et hyggelig smil som ønsker en liten klokkeprat slår aldri feil.
Joda jeg har brukt han, men han klarte dessverre ikke det Alf Abrahamsen gjorde. Nemlig å polere bort en ripe (et lite hakk) på fronten av to av klokkene mine. Alf gjorde dette på stedet, og tok en minimal sum for arbeidet.
Ellers er de jo hyggelige.
Takk for alle svar, jeg setter pris på det.
Og som vanlig beklager jeg for sent svar!
Hørte at urmaker Nilsen sjøl hadde pensjonert seg, vet ikke om der er ny urmaker (ikke bare batteriskifter) på plass eller om det er mest det optiske de satser på fremover.
Hos Askeland er det som regel den ganske unge damen som møter dem som kommer inn i butikken, at det mangler noe på kundebehandlingen er jeg enig i.
Ser ut til at det nå er oppstått et vakum her i byen ved at det ikke er noen(?) seriøse urmakere igjen, dvs. noen som kan serve/reparere/polere etc. mekaniske klokker i Kristiansand.
Askeland sender vel det meste til Stavanger, de andre forretningene er vel mere utsalg av stort sett quartz ur og kan bistå med batteruibytte på disse?