Anbefaling Rolex-service i Stavanger

Medlem
18. aug. 2008
Sted
m
Tenkte å levere en klokke til service og lurer på om det er noen alternativer til Askeland. De skal ha 3600 for full pakke som inkluderer vanlige slitedeler. Det er faktisk lavere pris enn jeg hadde trodd, men jeg mistenker at jeg kun trenger litt oljing og justering, noe Askeland ikke sa seg villige til å gjøre.

Finnes det noen uavhengige å stole på som også kan erstatte glass etc. hvis det trengs ?

Ut i fra de forespørslene jeg har sendt til askeland i stavanger og til lervik i haugesund, så er LERVIK et soleklart førstevalg.

Sendte en forespørsel på bytte av glass og bezelring på en explorer II:

Lervik ur:
- Glass: 1320,- + frakt
- Bezelring 1300,-
Priser inkl. arbeid

Askeland stavanger:
- Glass: 1500,-
- Bezelring: 2500-3000,- (samt leveringstid på 4-6 uker)

Så det er vel ingen tvil om hvem som er den foretrukne klokke-mekanikeren på sør-vestlandet? :grin:

+1 på Lervik. Jeg sender gjerne Rolexene mine dit fra Oslo for service, og har benyttet dem til nyinnkjøp med stor tilfredsstillelse (Daytona). Bra folk.

Takk for alle svar.
Høres ut som Lervik kan være verdt å satse på. Eneste aberet er at det er en 16750 som i første omgang skal inn. Da vil jeg helst ikke risikere at den er full av superluminova-deler og pusset ned til felgen siden jeg ikke har fått snakket face to face med urmakeren.
Jeg får ta en prat med dem og høre om de kan berolige meg.