Anbefaling, Trolljegeren!

G

Guest571

Guest
Kom nettopp hjem ifra kino og har sett Trolljegeren med Otto Jespersen som hovedrolleinnhaver. Otto spiller den ensome trolljegern Hans, han spiller sin rolle som einstøing perfekt og jeg satt og smilte i nesten to timer. Var halv pris på kino i oslo idag, så win win. Filmen treffer det norske markedet mitt på hodet, hvem er det som ikke har vokst opp med asbjørnsen og moe? Filmen har masse humor, action og en herlig bruk av norsk musikk.

Noen andre som har sett filmen? Jeg har lyst til å se deg igjen.

troll.jpg

Jeg så filmen på torsdag og lo godt mange ganger. Jeg var først litt skeptisk til Otto Jespersen som hovedrolleinnehaver, men de kunne ikke truffet et bedre valg:)

Leide denne sist helg med dama, og jeg må si jeg ble veldig positivt overrasket!:D

Noe av det beste jeg har sett av norske filmer! Et etter eller annet med den som vekker patriotismen inni meg... :)

Så den på kino når den kom og kjøpte den på blueray her om dagen. Fantastisk bra film, morsom og underholdende. Hadde bare mer norsk film klart å underholde som denne... :)

mulig det er noe galt med meg, men jeg lot meg ikke fenge i det hele tatt jeg! Hørt masse skryt, og kjøpte filmen på BR. Ble skuffet! Otto gjør en bra innsats som trolljegeren, men resten av skuespillerene er det verre med!

Synes filmen var kul jeg, den eneste nedturen for meg var at de ikke hadde briefet Knut Nærum litt bedre i rollen som kontrollsentralansatt i høyspentnettet. Dette er mitt fagfelt, og han brukte så opplagte lekmannstermer ("høyspentkabler" i stedet for linjer o.l.) at det bare ble dumt. Men, det er klart, det er bagateller - det bare gnager på yrkesstoltheten:)

Synes det fungerte fint jeg krille, tror ikke det var meningen at han skulle fremstå som spesielt smart eller kompetent ;). "Strømmen går jo i ring her ja..." :D

Og ang. resten av skuespillerene, tja, nå har jeg riktignok jobbet med han ene på en kortfilmproduksjon en gang så jeg har han på facebook men føler meg ikke skremmende blassert av den grunn, like vel må jeg si at jeg synes hele gjengen fungerte flott som nettopp uerfarne amatører. Synes det fungerte bra jeg :).