Android - bytte mellom to telefoner

Medlem
26. jan. 2012
Sted
Kolbotn
Hvordan løser dere det når dere "oppgraderer" fra en Android-telefon til en annen?
Når jeg byttet mellom iPhoner så var det enkelt å greit å bare ta en cloud-backup på den gamle å synce igang den nye med allt fra den gamle.

Spør for å være føre var når den tid kommer :)

Hvordan løser dere det når dere "oppgraderer" fra en Android-telefon til en annen?
Når jeg byttet mellom iPhoner så var det enkelt å greit å bare ta en cloud-backup på den gamle å synce igang den nye med allt fra den gamle.

Spør for å være føre var når den tid kommer :)

De fleste har egne apper for dette. Skal du f.eks bytte til Samsung så søk i google play på "Samsung transfer", samme for HTC og Sony.

Ikke lenge til 11.04 nå, gleder meg sykt til min S6 Edge kommer. Fikk tafse litt på den i forrige uke og den lever opp til forventningene når det gjelder design!

Under innstillinger finner du backup og synkronisering. Her skal det ligge inne en google konto og da tror jeg alt er klart for å logge inn på den nye telefonen og lastened sikkerhetskopien.

Jeg bumper, og stjeler tråden litt.

Hadde en s4 active som skjermen gikk på, lyser ikke opp engang, men mobilen lever og starter og varsler nye snaps osv...

Problemet er jo at jeg ikke får lagt over alt av media og lignende til mobilen ettersom mobilen er låst og den må låses opp for å kunne få tilgang med pc-tilkobling.

Nå kjøper jeg samsung galaxy A7 i morgen, men noen som vet hvordan jeg skal få tak i all den gamle "dataen"?

Jeg bumper, og stjeler tråden litt.

Hadde en s4 active som skjermen gikk på, lyser ikke opp engang, men mobilen lever og starter og varsler nye snaps osv...

Problemet er jo at jeg ikke får lagt over alt av media og lignende til mobilen ettersom mobilen er låst og den må låses opp for å kunne få tilgang med pc-tilkobling.

Nå kjøper jeg samsung galaxy A7 i morgen, men noen som vet hvordan jeg skal få tak i all den gamle "dataen"?

@crown guard
Fant du ut av dette?
Jeg skulle også hatt tilgang til en telefon med død skjerm.

Redigert av en moderator:
Har enda ikke gjort det grunnet latskap, men har funnet ut at i teorien skal det være mulig å fjærn låse opp mobilen via samsung sin "find my phone" tjeneste, så i teorien skal det da være mulig å gjøre dette mens mobilen er koblet til pcn og få overført dataene