Angående paypal og dispute

Medlem
27. nov. 2007
Sted
Sør Vest
Har gått på en smell og fått tilsendt en klokke, nærmere bestemt SMP 2531.80 som skulle ble beskrevet som 9.9 / 10 og superb tilstandsmessig. Da jeg fikk klokken så den ut som den var gått gjennom en mann. Helt uakseptabelt. Har lagt inn en dispute hos paypal og selger har pr.mail sagt han vil refundere beløpet.

Da har man altså fått den gøyale oppgaven å sende klokka tilbake til U.K. Men før jeg sender den, hva må være i orden hos paypal? Akkuratt nå står saken bare på dispute og "åpen". Selger har gått med pr.mail å refundere beløpet. Skal selger bekrefte noe slik at man får "go" av paypal til å sende tilbake?

Anyone? :)

Jeg har ikke svar på spørsmålet ditt, men om du har betalt moms for å få klokken inn i landet har du gode 6mnd til du ser de pengene på konto igjen, tar så syyyykt lang tid å få refundert moms.

Gleder meg allerede. Akkuratt nå er jeg mest keen på å få "papirene" i orden slik at jeg får pengene refundert når kjeltringen mottar klokka.

Jeg har ikke svar på spørsmålet ditt, men om du har betalt moms for å få klokken inn i landet har du gode 6mnd til du ser de pengene på konto igjen, tar så syyyykt lang tid å få refundert moms.

Da jeg fikk klokken så den ut som den var gått gjennom en mann.

Dette høres ut som en soleklar smuglersak, Mathfjeld :D:D:D

Sorry, synd å måtte oppleve slikt. Jeg vet dessverre heller ikke svar på spørsmålet...

Noen som vet noe om det å sende rekkomandert til utlandet? Er dette "international signed for / Signature confirmation" ?

Hei, spør posten om riktig forsendelsesmåte.

Men pass for all del på å ta bilder av det du sender, klokka, innpakkingen, eksa etc. Slik at du ikke ender opp med en påstand om at du sendte en murstein tilbake.

Og legg også ved dokumentasjon på at dette er en retur slik at mottaker ikke får "avgifter" som han evt. belaster deg med.

Paypal er flinke og fixe opp, men samtidig er det greit og ha et "fjermt" forhold til det kredittkortet du bruker der. Noe enklere å være "drittsekk" ovenfor ASA eller den lokale sparebanken, i tilfelle du må be dem om å rydde opp.

Hvis det er et eBay-kjøp bør dette være barnemat.

Har gjort litt research selv rundt dette etter min "nesten-episode" denne uken, og eBay har nå tatt over klageavdelingen fra Paypal. Så lenge du følger oppskriften til eBay vil de tilbakebetale i løpet av meget kort tid...

Takk Mogens! Har letet en del i paypal "hjelpesidene" men ikke funnet en slike. Har du en link til ebay oppskriften?

Takk Mogens. Har vært inne å lest der, men fikk ikke helt svar på spørsmålet der heller. Det koker egentlig ned til : Hva skal jeg forvente fra selger før jeg sender tilbake klokken? Skal ting klargjøres og bekreftes i paypal? Sånn det er nå synes jeg det er litt løst "jada, send den tilbake du" "ok da sender jeg den". Savner kanskje en prosedyre mer lik som payex har, der payex sender en "Nå kan du sende varen".

Poenget nå er, som jeg har skjønt det, hvis du ikke fornøyd og åpner en dispute, vil Paypal/eBay automatisk overføre pengene når du kan dokumentere at selger har fått klokken tilbake (sendt med sporing), hvis selger ikke gjør det umiddelbart...

Sjekk her også...

Så den nye svindlerne på eBay nå er kjøperne, og ikke selgerne:)

Do I need to send the item back to the seller?

If you've opened an item not as described case for a purchase covered by eBay Buyer Protection, then you must typically send the item back to the seller before getting a refund. You must also provide eBay with the return shipping tracking number, and for items valued over $250, we also require signature confirmation. Once we've confirmed the item was returned to the seller, you'll receive a refund into your PayPal account.

Der ja. Takk igjen, Mogens! Lar denne tråden være åpen så andre kan benytte seg av den hvis de havner i unåde.