Jeg bor ikke i storbyen, men opplever også at man ikke rekker å gå ut døren og ned trappen før de har svidd dekka ut gården. Sist jeg bestilte meg ny sofa, ringte de når de stod utenfor døren og jeg var på jobb. Det var ikke demmes problem også satte de sofaen i gården, heldigvis kunne naboen min hjelpe meg med det til jeg kom hjem...
Det blir litt dumt å si at vi kommer en gang mellom ditt og datt, men vi ringer en halvtime/time før noe de IKKE gjør!
Jeg jobber selv i servicebransjen og vi har muligens et litt annet syn på det.
Litt off topic men hehehe
Jeg jobber innen restaurantbransjen og er stolt av det, men når jeg prøver å forklare folk nøyaktig hva vi driver med, er det av og til vanskelig å få de til å forstå. Jeg gjør derfor et lite forsøk på å legge det frem på en litt enklere måte:
1. Vi har veldig uvanlig arbeidstid... Litt sånn som de prostituerte har...
2. Vi får betalt for å tilfredsstille kundene våre... Litt sånn som de prosti......tuerte får...
3. Kundene våre betaler masse penger for tjenestene våre, men arbeidsgiveren vår beholder det meste selv... Litt sånn som med de prostituerte...
4. Vi blir belønnet for å oppfylle våre kunders drømmer... Litt sånn som de prostituerte blir...
5. Vi mister de fleste av våre venner, og ender opp med å bruke fritiden vår sammen med folk i samme bransje som oss selv... Litt sånn som de prostituerte gjør...
6. I møte med våre klienter må vi alltid vise oss fra vår beste side... Litt sånn som de prostituerte må...
7. Når vi endelig kommer hjem fra jobb, føles det som om vi nok en gang har sluppet unna helvetes forgård... Litt sånn som de prostituerte gjør det.
8. Kundene våre ønsker alltid å slippe billigst mulig unna, men forventer samtidig best mulig service... Litt sånn som horekundene gjør det...
9. Når folk spør oss om hva jobben vår går ut på, er det ofte vanskelig å forklare det... Litt sånn som med prostituerte...
10. Hver morgen når vi ser oss i speilet, tenker vi: Ikke faen om jeg har tenkt å drive med dette resten av livet!... Litt sånn som de prostituerte tenker...