Solgt Angelus "trippel" Chronodato selges

Gin

Medlem
27. aug. 2012
Sted
Ingensted
En usedvanlig pen Angelus "trippel" Chronodato selges rimelig.

Uret er produsert mellom 1945 og 1950 og er usedvanlig pen for sin alder. Uret selges med en helt ny sort "croco" rem med ny spenne.
Uret holder tiden meget bra, med kun noen sekunders avvik i døgnet.
Siden uret har en gangreserve på +35 timer og en bra nøyaktighet, ser jeg ikke noe behov for service på kort sikt. Enkelte trykkere "henger litt" og skifte av dato "henger" også av og til, så oljen i uret er nok tørket inn noe.
Ut ifra en inskripsjon på innsiden av bak-lokket, kan det tyde på at uret fikk en service i 2009. Øvrig historikk er ukjent.

Angelus produserte meget avanserte ur i sin samtid, helt frem til 1980 tallet, da fabrikken gikk konkurs. Det er også velkjent at Angelus produserte urverkene i noen av de mest samlerverdige Panerai som er blitt produsert.

Rimeligste tilsvarende, men i tilsynelatende en dårligere stand på Chrono24 (pr. 03.01.14) er kr 15.124.- (+ Norske avgifter = totalt 18.905.-)

12.000.- er min ønskede pris, eller et morsomt bytte den ene eller andre veien. ER ÅPEN FOR SERIØSE BUD, men jeg må ikke selge dette uret, så tulle-bud trenger du ikke gi.

IMG_05951_zpscaf08d5f.jpg
[/IMG]

IMG_0586_zps1298572b.jpg
[/IMG]

IMG_06391_zpsb135d5c1.jpg
[/URL][/IMG]

IMG_06381_zps40772fbe.jpg
[/URL][/IMG]

IMG_06351_zpsbec22ca8.jpg
[/URL][/IMG]

IMG_06411_zps413b02c9.jpg
[/URL][/IMG]

Redigert:
Denne er da alt for fin til kun å bli liggende i skuffen min:eek:
Det går nemlig kun i PANOLEX hos meg;)

Kom med bud!

Brukte dette uret på julaften, tror mitt neste behov for et "dressur" blir neste jul:eek:
Lar derfor det gå mot seriøse bud.
Uret går som sagt godt, men har oppdaget at det på enkelte datoskift henger litt.