Annonsekvalitet under pari – lag bedre annonser!

Medlem
16. juli 2013
Sted
Noreg
Annonser uten pris begynner å irritere meg noe jæ***g! Og hjelper det å rapportere de? Neida! Ta ansvar som moderator for K/S, eller tre til hel***e til side så noen kan gjøre jobben:mad:
Annonsene her har et minimum av krav, hvorav pris burde være et av de, og det virker som det hersker totalt anarki om dagen - siden alt fra den billigste Seiko til den den dyreste Pepsi WG ikke har pris/bytteverdi. Skjerpings folkens!

Som det er påpekt ved flere anledninger tidligere, er pris anbefalt informasjon, men ikke påkrevd.

Min vurdering er at gode annonser med fyldig informasjon, skarpe og gode bilder, og en realistisk prissetting, er med på å skape interesse og salg.

Så det er absolutt å anbefale annonsører her på Tidssonen å forsøke etter beste evne å lage en god annonse. Ellers ender man kanskje opp med å "bumpe" ut i evigheten.

Det er helt utrolig at folk ikke gidder å legge ut bilde(r) eller prisantydning.

Klart det tar lenger tid å selge en klokke uten bilde/tekst/pris, men å bare kalle dette selgers «problem» blir et TS-problem på sikt, da hele K/S delen bare vil fremstå rotete og useriøs.
Skulle ønske TS K/S var standarden for fremtidige prissjekk/info.
Er det ikke bare i innføre bilde/pris-krav? Skal like å høre en fornuftig argumentasjon fra selger om hvorfor det er salgsfremmende uten bilde/pris?

Flytt gjerne til «Startgropen» eller annet sted der tråden dukker opp når man trykker «Nye innlegg».

Redigert:
Jeg bruker mye mindre tid nå enn jeg gjorde før på K/S sidene. Synes forumet har fått betydelig lavere kvalitet etter at kravet om pris på annonsene er tatt vekk. Er ikke annet enn irriterende når pris ikke er oppgitt. Det første jeg gjør er å scrolle og se etter pris, og hvis pris ikke er oppgitt går jeg raskt ut igjen uten å lese noe mer.

Det er kjempesynd egentlig, for det brukte å være veldig bra, og blitt veldig dårlig. Til og med tvilsomme "klokke-ekspert-sider" på facebook krever pris på sine annonser og ikke vil godta kun link til Finn-annonser, og kaster ut de som ikke følger dette. Synd TS-annonsene skal ha lavere kvalitet.

Annonser uten pris begynner å irritere meg noe jæ***g! Og hjelper det å rapportere de? Neida! Ta ansvar som moderator for K/S, eller tre til hel***e til side så noen kan gjøre jobben:mad:
Annonsene her har et minimum av krav, hvorav pris burde være et av de, og det virker som det hersker totalt anarki om dagen - siden alt fra den billigste Seiko til den den dyreste Pepsi WG ikke har pris/bytteverdi. Skjerpings folkens!
Hyggelig at du drar meg inn i dette... Syns min BLRO annonse er i tråd med forumreglene jeg, men deg om det. Nå skal jeg bytte bort min klokke og ikke selge, så verdi er omtrentlig etter hva jeg blir tilbudt. Er ikke mange av disse, og folk på jakt etter slike klokker, bør vite hva de er verdt.

Men når en selvoppnevnt "klokkeekspert" tilbyr meg en klokke til 170K for en en BLRO som koster 342.050,- ny, så burde jeg kanskje sagt noe om pris ja. Jeg mister iallefall all lyst til å gjøre en handel med vedkommende å gjøre i fremtiden.

Syns du burde gi en heads up før en nevner "navn" i slike tråder... Skjerp deg selv! :mad:

• Liker
Reaksjoner: Tommytott
Annonser som kun inneholder en link til Finn-annonse er ren forsøpling av forumet og burde slettes uten varsel.

Det er vel ikke lenge til vi får første salgsinnlegg med referanse til LetGo :p

Skjermbilde 2017-02-12 kl. 20.06.52.png

• Liker
Reaksjoner: 44106
Selger er sikkert en hyggelig fyr, men jeg driter i om selger synes det er et nydelig og særdeles pent brukt ur. Det er for faen jeg (kjøper) som skal synes det er særdeles pent, ikke selger.

Kjipt at vi ikke får sett uret, jævla kjipt!

Vurderer å søke på K/S-moderatorstillingen og slette alle annonser uten bilder, uavhengig av eventuelt regelverk her inne.

IMG_0364.PNG

Det var etter sigende (se svar på en tidligere tråd om samme tema) planer om en kvalitetsheving, men den ser ut til å ha uteblitt. Jeg deler absolutt synspunktene over og synes omfanget av bl.a. Finn.no gratis annonsering her inne har økt siden ifjor.
Beklager sen tilbakemelding.

Det er konkrete planer om hvordan kvaliteten på Marked skal bli bedre, og det innebærer en løsning relatert til forumplattformen. Derfor er tanken å ikke endre reglene for Tidssonen marked i det som vil være en midlertidig periode, for heller å introdusere en litt mer omfattende endring senere i år. Jeg er ikke noen fan av for mye vingling frem og tilbake.

Håper det gir mening for deg også, og enn så lenge får man bare holde ut.

• Liker
Reaksjoner: nam_nor
Kan se problemet med å ikke kunne redigere pris i annonse, da det står i regelverket at man skal endre pris i førstepost om man bumper med lavere pris.

Men strengere krav til annonsekvalitet og bilder må du gjerne forklare hvorfor du ikke ønsker å gjøre noe med, @Jon Henrik.

Hei @2JHead
.
Gå og legg deg, stå opp, og forsøk å finne riktig side og bein.

He he.
Men, han har jo forsåvidt et poeng.
TRF har jo skikkelig nazidisiplin i salgsannonsene.
Ellers på forumet også når jeg tenker meg om.
WUS...orker ikke begynne en gang.
Der blir jo tråder låst og brukere utestengt over en lav sko av moderatorer som sikkert hadde gjort det strålende i en konsentrasjonsleir.
Tror faktisk jeg foretrekker en laid back forumeier, og slack'e mods her på TS.
Så får vi leve med en og annen møkka-annonse.;)

He he.
Men, han har jo forsåvidt et poeng.
TRF har jo skikkelig nazidisiplin i salgsannonsene.
Ellers på forumet også når jeg tenker meg om.
WUS...orker ikke begynne en gang.
Der blir jo tråder låst og brukere utestengt over en lav sko av moderatorer som sikkert hadde gjort det strålende i en konsentrasjonsleir.
Tror faktisk jeg foretrekker en laid back forumeier, og slack'e mods her på TS.
Så får vi leve med en og annen møkka-annonse.;)
En mellomting hadde vært greit kanskje? Må jo ikke være enten eller:rolleyes:

• Liker
Reaksjoner: UJU
Kansje litt på siden; men observerer at selgere med 0-null innlegg hevder å ha mange salg her og også refererer til å være GG ? Ville ikke tidligere salg vise seg som innlegg ?
Et annet poeng kan kansje følge Klocksnack som setter krav til et visst antall ordinære innlegg fra selger før en annonse blir akseptert, kan det kan være en vei å "
kvalitets-sikre" en potensiell selger på TS ?