Anonimo

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Sted
Bærum
God morgen... Surfet litt på diverske klokkesider i morges, og fikk nesten kaffen i halsen, når jeg så at briljantwatches ser ut til å ha blitt forhandler for Anonimo.

Mener BESTEMT å huske det ble sagt på Panerai-GTG av foredragsholder, at Anonimo hadde stoppet produksjonen noen måneder tidligere... Kan noen evt bekrefte dette? Jeg må innrømme at jeg lenge har vært fascinert av merket, og hadde virkelig et nesten-kjøp her for et par år siden.

Hele poenget med denne posten er vel nettopp, er det noen som vet om jeg forstod det riktig, at de skal stanse produksjonen - jeg har forsøkt å lete meg frem til dette på nett, uten noen form for hell.

Det hadde vært litt spennende å forsøkt seg på en enklere modell i bronze, og virkelig spennende hvis produksjonen er stanset.

Mulig scenario er at det er midlertidig produksjonsstans som var saken...

Synes uansett design er helt rått...

Det stemmer at det ble sagt, og det ble sagt slik; anomino is anonymous, Does not excist any more.

Om det dom ble sagt stemmer, er en annen sak:)

Er ikke til å unngå å innrømme at det virker spennende, hvis merket virkelig stanser produksjonen, om dette kan bli et samlerobjekt på sikt... Var ikke "tilstede" den gang en del spennende merker og modeller gikk ut av produksjon...

Tror vel ikke på noen "red-sub" tilstander, men tanken på begrenset tilgang, har fascinert meg de siste år som samler...

Jeg tviler på at merket skal avvikles. Det foreligger ingen offisiell informasjon om dette, så langt jeg har sett.

Men han var helt klar på at produksjonen var stoppet hos Bjerke. I tillegg viser uttallige forumposter rundt omkring at tilgangen i høst har vært svært mangelfull. Det lave produksjonsantallet av klokker gjør at et nok er litt vanskelig å vite nøyaktig hvordan det ligger an. Skal man tippe at de ønsker å flytte segmentet noe?

Firmaet som ser ut til å ha distribusjon i Norge ble startet i september, så de har vel troen på at det ikke er helt spikeren i kista:confused:

Kult med flere etablerte merker i Norge!

Jeg har eid en Militare på Kodiak med røde sting, som jeg angrer bittert på at jeg solgte. Et svært ur, men med veldig bra komfort!

68_1837036379

Problemet mitt, var at jeg ikke kunne finne noen enkel vei til å få service på det, og prisen på service blir vel deretter også...

Mogens: Hva heter firmaet som skal distribuere Anonimo i Norge?

Redigert:
Er litt vanskelig å komme seg bort fra dagens gjøremål, så jeg må bare poste "oppgulp" uten å gjøre research først, men er det ikke urverk alla ETA samt Sellita i disse, så service burde vel ikke det være noe større problem?

Synes uansett at enkelte modeller virkelig kommer under kategorien bad-ass ;)

Har egentlig et annet ur som står først i kø på vei inn i samling, men fristelsen er unektelig til stede for et anonymt ur også...

Hadde vært interessant å få bekreftet hva paneraimannen faktisk mente, er det noen her som har kontaktinfo - kunne rett og slett tenkt meg å sende en mail og spørre hva han mente med utsagnet på Bjerke den aktuelle dagen...

Det er ETA ja. Chronoene er også temmelig standard, og sitter som piggybacks. Men det er det med pakninger da. Enhver urmaker kan nok ta service på dem, men for å sitere min faste urmaker, går gjerne pakningene når kassene åpnes, og disse er ikke standard pakninger på disse kassene. Mulig han satte seg på tverke for å pushe enda en Omega på meg.... :confused:

Regner med at Anonimos død er sterkt overdrevet,
(håper i alle fall det da en TP52 chrono racing nettopp har kommet på armen).

Klippet dette fra Watchuseek.com.

Dette kommer fra Ernie Romers som er "eier" av Watchuseek.com

"Received this official message from Anonimo Firenze:

In the beginning of 2009 the former company Anonimo Spa was placed under liquidation after a bankruptcy. Straight after that, a new company, named Firenze Orologi Srl, was founded to continue the production and distribution of the watch brand Anonimo, with a total new ownership.

From that moment onwards, Firenze Orologi Srl made a long term rental contract with the liquidator for using brand, patents and old stock of Anonimo Spa.

In 2012 Firenze Orologi Srl reached an agreement with the liquidator to end the renting contract and to purchase the brand, patents and remaining stock. This purchase of the former Anonimo Spa by Firenze Orologi Srl was completed in July 2012 and the notary act of the purchase was drawn up in August 2012.

In other words, Firenze Orologi Srl became owner of the former assets of Anonimo Spa, namely brand, patents and stock.

Firenze Orologi Srl"

Regner med at Anonimos død er sterkt overdrevet,
(håper i alle fall det da en TP52 chrono racing nettopp har kommet på armen).

Klippet dette fra Watchuseek.com.

Dette kommer fra Ernie Romers som er "eier" av Watchuseek.com

"Received this official message from Anonimo Firenze:

In the beginning of 2009 the former company Anonimo Spa was placed under liquidation after a bankruptcy. Straight after that, a new company, named Firenze Orologi Srl, was founded to continue the production and distribution of the watch brand Anonimo, with a total new ownership.

From that moment onwards, Firenze Orologi Srl made a long term rental contract with the liquidator for using brand, patents and old stock of Anonimo Spa.

In 2012 Firenze Orologi Srl reached an agreement with the liquidator to end the renting contract and to purchase the brand, patents and remaining stock. This purchase of the former Anonimo Spa by Firenze Orologi Srl was completed in July 2012 and the notary act of the purchase was drawn up in August 2012.

In other words, Firenze Orologi Srl became owner of the former assets of Anonimo Spa, namely brand, patents and stock.

Firenze Orologi Srl"

Dette var jo oppklarende. Er du happy med klokken din forresten :)

Sett den ja, er mer på dykker egentlig. Liker godt løsningen med krone.

Det er løsningen med krona som tiltaler meg på Militare-modellene, og en forutsetning for at jeg skal kunne bære et så stort ur uten å slite. Ser det ligger et bra utvalg av Anonimo på bukta også for øyeblikket, derav et par med hvite skiver- DET hadde blitt sommerur det :p

Jeg er happy med klokken,
dette er er min 4. Anonimo, og den jeg liker best.
De er litt anderledes enn andre ur mtp design, men oppleves å ha meget god kvalitet på kasser/remmer.
De føles å ha bedre byggekvalitet enn min PAM ihvertfall.

Noen bilder tatt med mobilkamera nettopp,

DSC_0057.jpg

DSC_0055.jpg

DSC_0056.jpg

Herlig og massiv! Men med krona lagt til venstre, får du sikkert samme gode komfort som på Militare. Er hele kassen i titan, eller er det bare baklokket som er titan, og kassen PVD coated? Aldri sett den modellen der... Kodiakremmen er prikk lik den jeg hadde på min "Red Hot Flyback". Fantastisk god rem!

Ganske typisk for Anonimo (og Panerai forsåvidt) å ha begrenset produksjon på alle sine modeller. Er usikker på hvor mye det er verdt, når de produserer så vannvittig mange modeller....

Herlig og massiv! Men med krona lagt til venstre, får du sikkert samme gode komfort som på Militare.

Destro klokker er utrolig behagelige på armen, spesielt når klokkene begynner å bli store.
Jeg synes selv at denne sitter enda mer behagelig på armen enn det Militare gjorde, selv om denne er betydelig tykkere, og litt bredere.

Hele kassen er i titan, tror det er kameraet som får den til å se coated ut.
Som du ser er ikke kassen helt "ripefri", har ikke klart å justere inn størrelsen på klokken når dører o.l. skal forseres:p
Ellers er remmen mørk mørk brun for å matche skiven, en meget bra kombo imho.
(Dette har vært min Anonimo grail siden jeg så den første gang, og den har ikke skuffet så langt)

Snakket med mr.Swisstime i dag, han mente også at Anonimo sin død nok var basert på misforstårelser. Det ble nylig spyttet inn 1kk Euro inn i butikken.

Hvorfor skulle jeg rett før utgangen av 2012 plutselig bestemme meg for å være impulsiv og handle fra en produsent som jeg tidligere knapt hadde sett to ganger på? Jeg skylder på deg Greg! Takk skal du faen meg ha ;) Jaja, håper postmannen er presis i morgen :cool:

Snakket med Jonny (Brilliantwatches) i dag og han nevnte at han hadde fått Anonimo i Norge, hadde solgt noen få allerede.
Interessante klokker som har tett tilhørighet til Panerai.
Tom