Anstendig ur til åtteåring?

Oscr

Støttemedlem
Medlem
21. mai 2014
Sted
Northern hemisphere
Det skal ikke være lett, sies det. Den senere tiden har jeg lett etter armbåndsur til poden, som sikkert kunne klart seg med en liten G-Shock.

Ulempen med den og det meste annet, som ikke ser ut som en fargerik barneklokke i skjør plast, er at det er nær umulig å se hva klokken er.

Klokker for barn ser for det meste ut til å være laget av jævler som ikke vil at ungene skal lære klokken.

Alle som har been there, done that, må gjerne komme med forslag.

Så kriteriene er som følger:

• Enkel urskive med tydelige tall
  • Vanntetthet på mimimum 100m
  • Solid bygget
  • Gummirem, mesh eller stållenke
  • Diameter fra 33 til 38mm
  • Pris under 1500 spenn

Så langt har jeg sett på Seiko, Orient, Braun og et utall no-name brands, men finner ingen som fyller alle kriteriene.

Særlig er det vanntettheten som oftest bare er 30m.

Forslag?

When in doubt: sub. Fra spøk til revolver, vil tro det finnes en myriade av Seikoer som passer kriteriene. Kanskje en klassisk "field watch" fra 5-serien? Eller en av de rimeligere diverene som ofte ligger langt under 40mm?

Det finnes alltids noen som passer til noen av kriteriene. Men ingen som passer til alle. For eksempel er divere ofte uten tall, bare med markeringer.

Ungene gikk med MWC-klokker i noen år inntil de kom i opposisjon og erklærte at "klokke er teit". Den midterste, som foreløpig ikke er gjort arveløs, bruker nå en liten Citizen dykker med mekanisk verk mens de to andre insisterer på at mobilen er klokke god nok. Sukk.

MWC er solide nok for prisen, fås med både kvarts- og mekanisk verk, og ser tøffe ut. De som er laget til originale milspec er også passe i størrelsen for barn. Vanntette er de imidlertid ikke.

MWC%20GG-W-113%20Quartz%20l.jpg

http://www.mwcwatches.com/shop.php?cPath=12

min sønn på 6/7 har en inex som oppfyller alle disse kravene. den er 36mm, 100m, lettleselig, god lume på visere, Dessverre bare 12, 6 og 9 som tall, men med dato på 3. Det var uvant første 14 dagene. nå går det så det suser. Uret har i tillegg 20mm mellom lugs. har sikkert 30 natoreimer i den størrelsen, og han klarer lett å bytte de selv. det er litt stas for oss begge.. Lenken som sto på gikk i søpla. den var ikke mulig å få kort nok til hans håndledd. Like greit da det er muligheten til å bytte reimer som er det viktigste ;)

MEN det er quartz

Kikket lenge på Seiko 5, men den er 'vanntett' til 30 meter som jo er en vits. Men det nærmer seg. Citizen's BM8180-03E som @adamskater foreslår, er et godt forslag, ellers er det jo denne som koster et par hundrelapper på nett:

casio-ladies-fashion-watch-lrw-200h-1bvdf-citytime86-1205-08-citytime8612.jpg

• Liker
Reaksjoner: adamskater
Min pode er 8 år og har til nå hatt en Gul dykkervariant, som han synes er for liten. Han ønsker seg Seiko orange monster som broren på 14 har. Ser ut som om han havner med storebrorens Seiko SKX007j Pepsi om jeg får av lenken til fordel for en Nato som et fin i den alderen

Kikket lenge på Seiko 5, men den er 'vanntett' til 30 meter som jo er en vits. Men det nærmer seg. Citizen's BM8180-03E som @adamskater foreslår, er et godt forslag, ellers er det jo denne som koster et par hundrelapper på nett:

casio-ladies-fashion-watch-lrw-200h-1bvdf-citytime86-1205-08-citytime8612.jpg

Denne har jeg kjøpt. Ikke verdt en krone spør du meg.