AP ~ Akkurat Passe

Medlem
3. april 2011
Sted
New Jersey, USA
Det kom et par pakker her i dag. Den andre er lagt inn i denne tråden.

Her kommer det imidlertid noe som ikke var forventet inn før om et par års tid. Da Sjuli la ut denne fikk jeg den store skjelven. Jeg var imidlertid livredd, bokstavelig talt, for at denne ikke ville passe på min arm med sine stusselige 39mm, og avtalte derfor et møte med Sjuli i går. Dette rakk jeg ikke og ettersom jeg er utålmodig mann som ikke er redd for å ta noen sjanser, så hoppet jeg like godt i det.

Heldigvis bar den svært godt på armen og jeg har ikke annet enn lovord å si om dette mesterstykket - bortsett fra en liten detalj: Hvorfor i helsike er datoen på hvit bakgrunn? Alle vet at hvite tall på sort bakgrunn er mye mer lettlest og mye mindre forstyrrende på en mørk skive.

Klokken vil ikke bli presentert og analysert på kryss og tvers i denne tråden, men jeg kan iallefall si følgende:

Når det gjelder denne klokken sier ETT ord mer enn tusen bilder. Klokken bærer utrolig stort på armen sett i forhold til størrelsen. Detaljer og kvalitetsfølelse må oppleves. Til tross for sin i hovedsak børstede finish formelig skinner og stråler det av den. De mange, men små, polerte detaljene, både på kasse, lenke, indekser og visere gjør utrolig mye ut av seg. Når denne klokken er i bevegelse er det som en åpenbaring. Ord blir fattige, men i dette tilfellet blir som sagt også bilder fattige. Det finnes noen få flotte bilder av denne klokken der ute, men sett i forhold til opplevelsen IRL faller også disse gjennom. Dette må oppleves.

Dette må være det mest perfekte som noen gang er laget i rustfritt stål. Sorry PP og dere andre high-end'ere der ute.

Kjører full unboxing:

013-7.jpg

017-8.jpg

041-2.jpg

Til og med baksiden av låsen er forseggjort
029-4.jpg

Du verden for en rotor
035-7.jpg

020-6.jpg

Ja, her går det unna! Gratulerer med noe av det flotteste som finnes :D LEKKER!

Heite bananer!! :eek:

Her tar det helt av skjønner jeg, AP er fantastisk og som jeg tidligere har sagt alle mannfolk burde eie en royal oak.
Gratulerer MM.:cool:

Gratulerer med klassiker Minuteman. Hadde jeg skulle brukt en liten formue på klokke hadde denne vært på topp tre.:)

Se her ja!

Tenk at du i kveld får lagt deg med noe genuint sjeldent og unikt i klokkeboksen din ;). Only the few osv!

Fantastisk klokke dette her. Jeg skjønner så utrolig godt hva du mener om at den må oppleves, med sine beskjedne 39mm gjør den mer ut av seg på armen enn mye annet. Spillet i lyset er fantastisk og jeg tar meg selv i å sitte å studere lyset når jeg har ROCen på armen. Det er helt utrolig.

Jeg er ikke helt sikker på om det er det ultimate laget i stål, men det er i hvert fall ikke langt unna. Jeg kommer ikke på noe i farten som er mer fantastisk å studere, men det kan jo tenkes det eksisterer så jeg velger å forholde meg agnostisk.

Sagt på en annen måte; gratulerer så mye med en helt utrolig lekker klokke. Denne kommer du nok bare til å bli mer og mer glad i, slik jeg blir mer og mer glad i min ROC.

Haha, you crazy MF.
Gratulerer!
Får håpe denne holder seg akkuratt passe, og ikke blir akkuratt passé... Uansett, flott klokke! Kult at du har den i samlingen.

Åh så nydelig! AP RO er litt av en klassiker med utsøkt design, gratulerer så mye Minuteman, nyt den og ha en fin lørdagskveld! :)

Gratulerer så mye, Minuteman!

Dette var saker - og så riktig av deg å bare hoppe i det! En AP Royal Oak er jo bare THE ICON, som en samling bør inneholde. Gledelig at du overtok denne.
Og som vi sier;
- "It´s a big difference between knowing the path, and walking the path..." :cool:

Nyt klokken - og historien den representerer!

Hvorfor solgte jeg denne klokken? ;)
Flotte bilder av et vakkert ur. Kos deg med klokken, men bruk den med andakt. For de tøffe arbeidsoppgaver har du jo fått deg en slugger i 114060. Grattis med den også forresten.

Ja ja....da er du i mål !! Hva nå :confused:
Syns du er noe "streng" mot dato komplikasjonen,likte den jeg.

Så her kommer en stor gratulasjon til deg fra meg.

Ser nå at en AP skal inn i samlingen ,og det snart.....

Mvh
Timebandit

Gratulerer så mye MM! Må si dette kom uventet på etter shopping spreen du har hatt den siste tiden. Godt klokken forble på sonen.