AP - Hvor skal en handle?

TimeFactor

Støttemedlem
Medlem
17. mars 2014
Sted
Oslo
Hei

Jeg har låst radaren på en 15400 og satt i gang prosessen for å få en på lanken i løpet av året. Har sjekket pris med norsk AD og de skal ha litt over 155K, noe som er i overkant av hva en må betale andre steder, mva inkludert.

Jeg ser at urverket ligger på 134K og på chrono24 er det en god del som havner under det igjen, men jeg kjenner at det knyter seg litt i magen ved tanken på å "wire" over såpass mye cash, for så å krysse fingrene for at det går greit.

Er det noen som har "noen" å anbefale eller innspill på hva som lønner seg å gjøre? Er det verdt å gi norsk AD 155K for ei klokke en kan få for 15K - 20K mindre fra et annet sted?

Det er synd at det ikke er noen konkurranse på enkelte merker her i Norge og at forhandleren nærmest kan diktere prisene fritt frem uten at konsumenten har nevneverdig forhandlingsgrunnlag.

Innspill og råd mottas med takk og bukk!

/TF

Hei

Jeg har låst radaren på en 15400 og satt i gang prosessen for å få en på lanken i løpet av året. Har sjekket pris med norsk AD og de skal ha litt over 155K, noe som er i overkant av hva en må betale andre steder, mva inkludert.

Jeg ser at urverket ligger på 134K og på chrono24 er det en god del som havner under det igjen, men jeg kjenner at det knyter seg litt i magen ved tanken på å "wire" over såpass mye cash, for så å krysse fingrene for at det går greit.

Er det noen som har "noen" å anbefale eller innspill på hva som lønner seg å gjøre? Er det verdt å gi norsk AD 155K for ei klokke en kan få for 15K - 20K mindre fra et annet sted?

Det er synd at det ikke er noen konkurranse på enkelte merker her i Norge og at forhandleren nærmest kan diktere prisene fritt frem uten at konsumenten har nevneverdig forhandlingsgrunnlag.

Innspill og råd mottas med takk og bukk!

/TF

Hvis du kan spare 20k så hadde jeg gjordt det. Men jeg hadde gjordt litt research på den sjappa du eventuelt ender opp med å handle hos.

Hvis du kan spare 20k så hadde jeg gjordt det. Men jeg hadde gjordt litt research på den sjappa du eventuelt ender opp med å handle hos.

Ja, takker.

Det er det jeg forsøker å gjøre med denne tråden. Hvis noen kan anbefale en seriøs aktør "over there", være seg om det er i US, EU eller langtvekkistan, som de har gode er faringer med. :)

Ja, takker.

Det er det jeg forsøker å gjøre med denne tråden. Hvis noen kan anbefale en seriøs aktør "over there", være seg om det er i US, EU eller langtvekkistan, som de har gode er faringer med. :)

Jeg ser at Bachmann & Sher i Munchen har en med hvit skive. Thomas og Joram er kjempe gutter. Jeg har hatt masse med de å gjøre når jeg bodde i Munchen. Absolutt til å stole på. Reiser du ned å besøker de i butikken så for du pruttet litt også.

Sprø prisutvikling! Jeg satt meg på venteliste hos Bjerke på hvit 15400 desember 2013, da til 99K. Fikk SMS april 2014 at de hadde fått inn, men måtte takke nei. Nå er je usikker på om jeg hadde fått den for 99, for den hadde da gått opp til 119, tror jeg. Angrer på at jeg ikke betalte depositum desember 2013 :(

@TimeFactor
Jeg ville hørt med DavidSW eller Markus Tschopp. Har handlet med begge og de er 100% good guys.
Ser at David har inne to ubrukte 15400 nå. En svart og en hvit skive.
http://davidsw.com/product/audemars-piguet-royal-oak-with-black-dial-2/
http://davidsw.com/product/audemars-piguet-royal-oak-automatic-2/

Her har du hjemmesiden til Markus også.
http://www.watches.de/en/
Ser ikke ut som han har noe inne akkurat nå, men send man en mail så skal han få tak i det meste innen rimelig tid.