Til salgs er en Aquastar Duward ref 1345 i sjeldent fin patinert tilstand. Klokken dateres til slutten av 60-tallet.
Kasse/Krone
Kassen er en supercompressor produsert av EPSA. (Piquerez)
Fin tilstand, men selvfølgelig hairlines og hakk på en 50 år gammel kasse.
Diameter med krone: 40mm
Lug til lug: 44,3mm
Lug width: 20mm
Tykkelse: 12mm
Stor original krone signert Duward.
Signert originalt baklokk.
Skive
Nydelig grå/blå sunburst skive med matchende fadet bezel insert. Tritium på timemarkørene, merket Swiss på skiven. Visere matcher fargen på timemarkørene og lume på insert.
Domet plexi med invertert forstørrelse på dato. Personlig liker jeg denne løsningen, da man unngår cyclops.
Bezel insert roterer begge veier, men er uten klikk.
Urverk
A Schield 1903, en kjent produsent på denne tiden. Urverket holder tiden svært bra, jeg har ikke målt sekunder, men den virker å holde tiden bra i de ukene jeg har brukt klokken hver dag. Vil også nevne at urverket har et svært bra opptrekk og justering av tid/dato.
Tilbehør
Klokken sitter på tykk italiensk skinnreim laget av Vera Pelle, 20mm.
Oppgjør
Vanskelig å prise denne, jeg har sett alt fra 4500,- til 10000,- på internasjonale sider, avhengig av type kasse/urverk/skive. Jeg synes tilstanden og patinaen på denne er svært god, og setter prisen til 4500,-
Jeg har kun ett salg her på sonen, jeg solgte en Heuer 404 i 2014 til en medpasient her på sonen
Forhåpentlig kan dette bidra til den andre gode referansen.
Kun salg aktuelt denne gangen.
Klokken befinner seg i Vestfold.
Marius
Kasse/Krone
Kassen er en supercompressor produsert av EPSA. (Piquerez)
Fin tilstand, men selvfølgelig hairlines og hakk på en 50 år gammel kasse.
Diameter med krone: 40mm
Lug til lug: 44,3mm
Lug width: 20mm
Tykkelse: 12mm
Stor original krone signert Duward.
Signert originalt baklokk.
Skive
Nydelig grå/blå sunburst skive med matchende fadet bezel insert. Tritium på timemarkørene, merket Swiss på skiven. Visere matcher fargen på timemarkørene og lume på insert.
Domet plexi med invertert forstørrelse på dato. Personlig liker jeg denne løsningen, da man unngår cyclops.
Bezel insert roterer begge veier, men er uten klikk.
Urverk
A Schield 1903, en kjent produsent på denne tiden. Urverket holder tiden svært bra, jeg har ikke målt sekunder, men den virker å holde tiden bra i de ukene jeg har brukt klokken hver dag. Vil også nevne at urverket har et svært bra opptrekk og justering av tid/dato.
Tilbehør
Klokken sitter på tykk italiensk skinnreim laget av Vera Pelle, 20mm.
Oppgjør
Vanskelig å prise denne, jeg har sett alt fra 4500,- til 10000,- på internasjonale sider, avhengig av type kasse/urverk/skive. Jeg synes tilstanden og patinaen på denne er svært god, og setter prisen til 4500,-
Jeg har kun ett salg her på sonen, jeg solgte en Heuer 404 i 2014 til en medpasient her på sonen
Kun salg aktuelt denne gangen.
Klokken befinner seg i Vestfold.
Marius
Vedlegg
Redigert: