Nå er det mange som har startet klokke-interessen med både kvarts- og mote-ur, og for de aller fleste (som ikke er her inne på Tidssonen) er det nok utseende som teller mest, og isolert sett synes jeg Armani-klokken du har sett deg ut er både klassisk og stilig, men med en moderne tvist. For oss som har brukt litt mer tid enn vi burde på å kikke på klokker, så gir nok umiddelbart den tette sentreringen av subdials og dato en litt dårlig følelse, men det er fordi vi forbinder det utseende med kvarts og dessverre en del "fakes".
Men ellers synes jeg altså at denne har mye å fare med kontra mange andre "mote"-klokker som finnes der ute, og jeg hadde nok sendt et langt blikk etter denne hadde jeg spottet den. Uansett milevis mye bedre enn diverse gullbelagte og falske Audemars ROO-modeller jeg har sett og blitt skuffet av.
Men når du etter hvert havner i klokke-nerde-land og begynner å se etter mekaniske ur, så er nok kombinasjonen av rose-gull og krono noe du må se langt etter. Av Armaniklokken fikk jeg litt El Primero-vibber, men da snakker vi jo ti-gangen av ditt budsjett, minst.
creationwatches.com er et fint tips før du bestemmer deg, men det er ingen katastrofe med Armani'en heller i min bok.