arvegods.

rai

Medlem
9. nov. 2011
:)
Jeg var så heldig å arve et armbåndsur etter min bestemor noen år tilbake.
Min bestefar kjøpte den i skottland:cool:
Det er en omega seamaster deville,med nummerkode bak. det står også waterproof på den. uret er opptrekkbart og på gullremen er det merket DBL.
visere og strekene er gull og sort.
Det jeg lurer på er : alder og verdi!+ evt histore,hvor er den laget osv....prøver å legge inn bilde..

Det funket dårlig..men det er ihvertfall en gullrem i metall på den med mønster og skiven er perlemorhvit mens kanten også er gullfarget. håper noen vet noe mer selv om jeg ikke har bilde av den akurat nå (kom gjerne med info om hvordan man legger til bildet;) )
100_0644.jpg

100_0641.jpg

Bruk søkefunksjonen så finner du ut hvordan du legger til bilder. Kort fortalt må du ha en photobucket-konto el.l og linke derfra.

med bilder.

:)
prøver igjen etter mye plunder og ufrivillig utlogging osv..:?:;)
får atter beskjed om at meldingen er for kort når jeg typer inn her,nå..så dett her er bare en test+bilder(håper jeg;)
100_0644.jpg

100_0641.jpg

hmmmja..

Du kan søke litt på nettet etter tilsvarende klokke. Finner du f.eks noe på eBay får du en pekepinn på verdien.

I og med at dette er en Omega er det rimelig å anta at det er produsert i Sveits.

I hate to break the news, but...
Dersom baklokket er i stål er sannsynligvis uret gullbelagt og neppe i helgull. Om det er i helgull er det nok allikevel ikke verd så veldig mye mer enn gullvekten. Det er, så vidt jeg vet, ikke noe ved dette uret som gjør det spesielt etterspurt. Det finnes i det hele tatt en hel drøss av diverse dameklokker tilsalgs på nettet, men til og med damene ønsker seg "mannfolkstørrelse" på klokkene nå om dagen.

Den største verdien i dette uret ligger nok i affeksjonsverdien det har for deg. Behold det som et minne og gi det videre til dine barn eller barnebarn når den tiden kommer.

Velkommen på sonen!

Du kan søke litt på nettet etter tilsvarende klokke. Finner du f.eks noe på eBay får du en pekepinn på verdien.

I og med at dette er en Omega er det rimelig å anta at det er produsert i Sveits.

I hate to break the news, but...
Dersom baklokket er i stål er sannsynligvis uret gullbelagt og neppe i helgull. Om det er i helgull er det nok allikevel ikke verd så veldig mye mer enn gullvekten. Det er, så vidt jeg vet, ikke noe ved dette uret som gjør det spesielt etterspurt. Det finnes i det hele tatt en hel drøss av diverse dameklokker tilsalgs på nettet, men til og med damene ønsker seg "mannfolkstørrelse" på klokkene nå om dagen.

Den største verdien i dette uret ligger nok i affeksjonsverdien det har for deg. Behold det som et minne og gi det videre til dine barn eller barnebarn når den tiden kommer.

Velkommen på sonen!

Takk for velkomsten:)
Det at den er så liten,elegant og nett er nettopp det som gjør den spesiell for meg;) Grunnen til at jeg la inn spørsmålet her inne,er at jeg har søkt en del på nett og på ebay,men finner ikke denne klokken med den lenken her (fant en som lignet,men med rem,den lå på rundt 3-4000 kroner,på et sted med vintage klokker,tidspunktet for når den kom,var enten 1954 eller 1964,husker ikke helt..finner ikke den siden igjen)
Det står på den at den er swiss made,så den er orginal.
Var inne på en side med nummerkodene til omegaklokkene..og i henhold til den så er dette en herreklokke..nr: 47u12142.