atg straps?

JonasV skrev:
Noen som kjenner til denne siden?
Synes de hadde mange kule straps. Vurderer en racing strap til Speedmasteren min

http://www.atgvintagewatches.com/Straps ... fault.aspx

Jeg har to stk 20mm ATG remmer. En racing strap med "kremfargede" sømmer og en vanntett rem med litt kevlar-aktig struktur og hvite sømmer. Har brukt begge på min Heuer Autavia 73663.

Begge er av høy kvalitet, meget solide. Synes kanskje at de "kremfargede" sømmene på racing remmen er litt vel gule til å passe 100% på Autaviaen med "Siffert"-skive. Men jeg vil tro de kan matche en patinert Speedmaster godt. Men vær obs på at de mer gule enn de synes på bildene til ATG.

Når det gjelder pris synes jeg vel de altfor dyre. De var dyre før, og nå er prisene nettopp satt opp 10£ til 65£ (68£ for 22mm). Jeg kjøpte den ene til 55£, og det var egentlig for dyrt. Den andre fulgte med et brukt ur. Men for folk som er vant til å custombestille Panerai-remmer er vel kanskje dette bare lommerusk :) Har uansett bare godord å si om servicen fra ATG, flinke på mail og sender deg remmene på rask og fornuftig vis.

Strengt tatt vil jeg vel heller anbefale en Di-Modell Rallye, men da får du ikke kontrastsøm. Du får derimot en vannvittig komfortabel og stilig perforert racing rem.

ATG racing cream stitch
3757677642_f20b7cb243.jpg

ATG "kevlar"
Klokkebilder146.jpg

Di-Modell Rallye
3760585739_2c98ab0d9b.jpg

Synes det er litt dyrt for en rem. Ville bare være villig til å kjøpe originalremmer av kjente merker til den prisen, for å holde en klokke "helt original".

Men ser jo bra ut :D

Ja den var ikke akkurat billig, men dersom kvaliteten er god er det ok. Original Omega rem i alligator koster fort 2 tusen kroner.

Alistair som driver ATG er en trivelig fyr. Skal si meg enig i at remmene er litt i dyreste laget, men de lages spesielt for ATG av en av de dyktigste remmakerne i Europa som produserer remmer til de virkelig store navnene. (Alistair nevnte de ulike navn engang, men husker ikke i farten )

-Vegard

hannover_dk skrev:
Vil godt lige anbefale dem her. http://www.watch-band-center.com/shop-watchstrap.html
Mange gode remme og rimelige priser + top service, hurtig betjening osv.

Jeg tror jeg har fået en del danskere til at bruge ham, men jeg får ikke provision - bare et tip :)
vh

Da har utrolig lave priser ser det ut som, men de har nesten bare calf skin remmer så det forklarer vel det generelle lave nivået på pris.
De hadde Di-modell Rallye inne når jeg sjekket i går, men nå er den borte.. Sikkert bare utsolgt.

JonasV skrev:
De hadde Di-modell Rallye inne når jeg sjekket i går, men nå er den borte.. Sikkert bare utsolgt.

De går stadig vekk tom for den. Bare å vente litt. Du får jo tak i deb på diverse amerikanske nettbutikker også, men jeg lurer om de er hakket dyrere. Stiller meg bak anbefalingen av Watchbandcenter.