- Medlem
- 23. april 2013
Sjelden sveitsisk perle - Atlantic Worldmaster Extra fra 1950-tallet.
Klokke du treffer ikke hver dag - og jeg mener det.
Den er avbildet i Atlantic katalogen: Atlantic - The History og a Famous Brand, side 30.
Klokke er beskrevet som "probably the most beautiful watch ever manufactured
by Atlantic"
Original ATLANTIC SUPER urverk med 17 juveler.
Holder tiden ok, men servicehistorikk er ikke dokumentert.
Info fra katalogen:
SUPER - inscription on some mechanisms installed in ATLANTIC watches. The description tells us that this indicates thoroughly selected mechanisms, tested before and after fitting them into watches.
Utrolig flott detaljert skive, gullfargete markører, sekundviseren med rød tipp - full pakke.
Klokke er i veldig god stand, ren og fin med minimal riper.
Eneste som viser tegn på alder er krona - bilder forteller alt.
Vintage NOS 19mm reim fra Speidel i myk "Genuine Royal Lizard" (produsert i Tyskland) følger med.
For de som ikke er kjent med Atlantic, dette sveitsiske selskapet produserte klokker siden 1888. Den var på lik linje med Omega, Certina, Eterna og andre giganter, men overlevde ikke kvartsrevolusjonen. Etter min mening de beste og mest etterspurte Atlantic klokker har vært produsert mellom 1940 og 1980.
Lug til lug 43 mm, diameter 35 mm uten krona, 37mm inkl krona.
Priset for hurtigsalg: 3750.-
Ta kontakt for en hyggelig klokkeprat.
Klokke du treffer ikke hver dag - og jeg mener det.
Den er avbildet i Atlantic katalogen: Atlantic - The History og a Famous Brand, side 30.
Klokke er beskrevet som "probably the most beautiful watch ever manufactured
by Atlantic"
Original ATLANTIC SUPER urverk med 17 juveler.
Holder tiden ok, men servicehistorikk er ikke dokumentert.
Info fra katalogen:
SUPER - inscription on some mechanisms installed in ATLANTIC watches. The description tells us that this indicates thoroughly selected mechanisms, tested before and after fitting them into watches.
Utrolig flott detaljert skive, gullfargete markører, sekundviseren med rød tipp - full pakke.
Klokke er i veldig god stand, ren og fin med minimal riper.
Eneste som viser tegn på alder er krona - bilder forteller alt.
Vintage NOS 19mm reim fra Speidel i myk "Genuine Royal Lizard" (produsert i Tyskland) følger med.
For de som ikke er kjent med Atlantic, dette sveitsiske selskapet produserte klokker siden 1888. Den var på lik linje med Omega, Certina, Eterna og andre giganter, men overlevde ikke kvartsrevolusjonen. Etter min mening de beste og mest etterspurte Atlantic klokker har vært produsert mellom 1940 og 1980.
Lug til lug 43 mm, diameter 35 mm uten krona, 37mm inkl krona.
Priset for hurtigsalg: 3750.-
Ta kontakt for en hyggelig klokkeprat.