ATV

Medlem
6. sep. 2010
Innlegg
550
Sted
Oslo
Hei, jeg har fått syk los på ATV etter at jeg fikk kjørt ATV med belter forrige helg. Noen her som har erfaring med ATV? Hva bør jeg kjøpe (bør jeg kjøpe?), servicekostnader? Belte type/merke? 650!? 700? 800? 1000? MC reg, traktor reg på hvite skilter? Sorte skilt? Mange spørsmål så innspill tas i mot med stor glede:)

Skal brukes til gøy, og noen raske turer til butikken på hytta.

Kanskje noen tom har en ATV med, eller uten belter de skal selge?
 
Råeste jeg noen gang har prøvd er en kompis sin yfz450, men det er en race ready atv, så tror skilt på noe slikt ikke er så lett! Har prøvd noen som er større og tyngre, det var ikke litt gøy en gang! Men dem er det vel mulig å få skilt på om man ønsker det?

Tror ikke det er så lett å registrer nye atv'r som traktor noe mer? Å med svarte skilt har du jo ikke lov til å ferdes på offentlig vei?
sakset fra nettet om svarte skilt:
"Smutt-hullene sier at du kan krysse offentlig vei, samt kjøre til nærmeste bensinstasjon og verksted"
 
skal du ha belter må du minst ha 800, kjørt mye 850 med belter og servostyring, ganske morro, men du blir sliten i armene selv da, er ganske mye "feedback" spesielt uten snø, i terrenget.

Den jeg pleier kjøre har hvite skilter og er traktor reg, bare å fjerne sperra, så får du 90% mer effekt, vanligvis liten plastdings eller skrue.
 
skal du ha belter må du minst ha 800, kjørt mye 850 med belter og servostyring, ganske morro, men du blir sliten i armene selv da, er ganske mye "feedback" spesielt uten snø, i terrenget.

Den jeg pleier kjøre har hvite skilter og er traktor reg, bare å fjerne sperra, så får du 90% mer effekt, vanligvis liten plastdings eller skrue.

Traktor skal være sperret på 40km ja, så du får jo en del mer om du fjerner fartsperren vill jeg tro, men da bryter du jo loven. :p

Men må ikke ATV'n klare masse spesielle krav for å bli registrert som traktor!? Blant annet 3 punkts oppheng, store traktorspeil osv.
 
Traktor skal være sperret på 40km ja, så du får jo en del mer om du fjerner fartsperren vill jeg tro, men da bryter du jo loven. :p

Men må ikke ATV'n klare masse spesielle krav for å bli registrert som traktor!? Blant annet 3 punkts oppheng, store traktorspeil osv.

aner ikke hva kravene er, importøren vet no. den jeg har kjørt er polaris 850efi, skal se om jeg kan få slengt opp video. Sperra tror jeg ingen bryr seg om. den går fint 80-90, men noe me er vanskelig på offroad dekk, på belter er du ikke så mye over 40, da det er skummelt.
 
Skal du ha den som arbeidsmaskin, så kjøp en 4wd 800cc eller rundt der. Da får man skilt osv.
Skal du ha det morro, så kjøper du en 450 racemaskin 2wd, det går utrolig bra.

Har prøvd en TRX450 med fullt HRC motorkit og HRC demperoppsett, det gikk styggfælt. Og fyttigrisen så sliten man blir av det, jeg var helt pumpa etter kun noen minnutter når jeg kjørte på et jorde.
Har noen kompiser som har ispigg til disse atv´ene også, det ser utrolig fett ut, har ikke testet dette selv desverre.
 
Da er ATV bestilt og valget falt på en Can Am 800 med tatou beltekit og litt annet småplukk... Håper på levering før neste helg - da blir det en liten film på TS
 
Unboxing

Da var den nye ATVen i hus - joy! Film kommer i morgen, fikk bare lastet den av hengern og parkert den i garasjen til en kompis før den kjøres til fjells.

ATV.jpg


NB! Jeg er ikke så "kul" som håndsignalet skulle tilsi:p