Audemars Piguet eller Vacheron Constantin klokke?

Medlem
1. sep. 2012
Hei,

Har bestemt meg for å kjøpe et vintage dress ur fra AP eller VC. Begge merker er fantastiske urverk men klarer ikke helt å bestemme meg. Noen andre som har en av disse og evt kan hjelpe meg med å velge merke. Noen erfaringer etc?

Takk.

Kommer kanskje ned til smak av spesifikke modeller. Noen av VC modeller ville jeg valgt over AP, og motsatt.

VC er vel mer kjent for sine dressklokker og det er et større utvalg av disse enn av AP. Men gå for klokken du liker best. :D

Hei,

Har bestemt meg for å kjøpe et vintage dress ur fra AP eller VC. Begge merker er fantastiske urverk men klarer ikke helt å bestemme meg. Noen andre som har en av disse og evt kan hjelpe meg med å velge merke. Noen erfaringer etc?

Takk.

Først, hei og velkommen til Tidssonen.no!

Nå går jeg litt utenfor ditt egentlige spørsmål, men håper det er greit:
Er det noen spesiell grunn til at du ønsker å gå vintage fremfor noe nyere?

Dersom man ikke har noen sterke preferanser (som kanskje koker ned til at man liker en bestemt modell) vil det som ofteste være bedre å kikke i retning av nyere klokker. Årsakene til dette inkluderer bla. tilgang på deler ved service/reparasjon osv.

Merker som Jaeger-LeCoultre, Girard-Perregaux, VC, AP og ikke minst Patek Philippe selger i dag mange flotte og klassiske klokker hvor man får et "vintage ytre" kombinert med alle fordelene ved å eie en moderne mekanisk klokke.