Solgt Audemars Piguet Royal Oak Chrono i helgull

Medlem
2. feb. 2013
Sted
Oslo
Beskrivelse
Til salgs eller bytte er en utrolig flott Audemars Piguet Royal Oak Chronograph 25960 i 18 kt. gult gull. Klokken er ifølge papirene/sertifikatet solgt i desember 2007. Jeg kjøpte klokken fra GG på TS. Den har kun hatt to eiere før meg.

Tilstand
Klokken skal ha blitt servet rett før forrige eier kjøpte klokken i mars 2015. Klokken fikk angivelig full overhaling av verket og en veldig lett polering.

Normale bruksmerker i form av hairlines. Ingen hakk eller annet skjemmende. Fremstår etter min mening i pen stand. Utelukkende skarpe kanter på kassen og lenken.

Bæreredskaper
Klokken er på papiret beskjeden med sine 39mm. Bærer likevel noe større på grunn av lugs- og kasseform. Deilig vekt på klokken med 240 gram.

Etter at jeg kjøpte den, har jeg gått til innkjøp av et nytt lenkeledd. Den bør derfor passe de fleste håndledd.

Boks og papirer
Ytter- og innerboks. Komplett med alt av papirer og sertifikat.

Spesifikasjoner
Verk: AP Caliber 2385. Automatisk opptrekk
Kassemateriale: Gult gull 18K
Kassediameter: 39 mm
Glass: Safir
Vanntetthet: 50 meter. Ifølge forrige selger er klokken trykktestet til 100 meter uten problemer.
Gangreserve: 40 timer.

Oppgjør
Prisantydning 290 000 kroner. Mulighet for innbytte. Bud, skambud og bytteforslag på PM. Av særlig interesse er PP, AP og A. Lange & Söhne, men jeg tar selvsagt stilling til alle forslag.

Nypris på tilsvarende klokke har ifølge Urmaker Bjerke passert 450 000 kroner. Ref. 25960 er utgått, men den nye referansen 26320 er såpass lik at det er sammenlignbart.

Holder til sentralt i Oslo, og møtes helst F2F her. Bilder yter ikke klokken den fulle rettferdighet, så ta gjerne kontakt dersom du ønsker en uforpliktende kikk.

Referanser
Har flere GG-referanser her på TS, og akter selvsagt å fortsette med det :)

IMG_0009_zpsrgpnaecz.jpg

B0559704-C526-4471-9321-DBF8CA4B0BDB_zps717717uo.jpg

IMG_0006_zps4qoreoic.jpg

IMG_0002_zpscdbn67gv.jpg

IMG_0014_zpse6kfy8zl.jpg

IMG_0013_zpsrgxic7rg.jpg

Redigert: