Audemars Piguet Royal Oak - Sort eller hvit urskive?

Medlem
26. jan. 2009
Sted
Ålesund
Det evige valget. Når man har funnet ut hvilken klokketype man ønsker, hva skal man så velge på fargen på urskiven?

Jeg har alltid vært sort når det gjelder urskiver. Synes på en måte hvit blir så feminint.
Men så kan bare sort bli litt kjedelig i lengden også ?

Hva synes folket? Audemars Piguet Royal Oak er klokken som er valgt ut til neste innkjøp. Om det blir 15300, 15400 eller en chronograph er ikke bestemt.

Men skal man velge hvit eller sort?

Dette er vel å spørre en apefamilie om de vil ha banan eller banan, men jeg spør likevel :)

Alle erfaringer, meninger og følelser tas imot med takk :cool:

Jeg liker generelt hvite skiver, men på denne ville jeg uten tvil gått for sort. Igjen et spørsmål om smak og behag selvsagt, og litt om bruk. Formell og elegant med sort og litt mer sommer og casual med hvit.

På 15300/15400 så ville jeg valgt sort skive uten tvil. På chronograf versjonene så er jeg svak for hvit faktisk gjerne panda...

Jeg personlig ville gått for sort,men det var jo dette med smak og behag også. Trenger ikke være enkelt dette valget.
Uansett hvilken skive du lander på så er det jo ett flott ur. :D
Lykke til og god helg. :D

Jeg ville nok gått for sort. Den Sjuli solgte til Minuteman var perfekt. Eneste som var feil med den var at min klokkekonto var tom.......

Men hvis du har andre klokker fra før ville jeg sett i forhold til disse. Har du f.eks en sort sub ville jeg kanskje valgt en blå AP.

Jeg ville valgt et annet ur;). Men hva hvit skive angår blir jeg mer og mer glad i det. Aquatimeren min med hvit skive fikk virkelig øynene opp for det.

Du vinner uansett tilfelle, men lesbarheten er vesentlig bedre på den med sort enn den med hvit.
Halvparten av tiden aner jeg ikke hva klokken er når jeg bruker ROCen min.

Ikke at det gjør meg noe som helst overhodet, men "hvit" i AP land er egentlig "sølv" og da bruker de også "sølv" visere som jo ikke alltid nødvendigvis er ekstremt mye kontrast mot nettopp sølv skive.

En hvit AP skive er litt blingy på en måte og jeg liker det veldig godt.

Dette er et "umulig" valg som du nesten må finne ut av selv. Liker forøvrig også blå og synes du ikke skal hive den helt ut av ligningen enda :).

Skiven på 15400 er sølvgrå men den på 15300 er mer hvit? Jeg liker blå og sort veldig godt, men elsker hvit!! Derfor kjøpte jeg den.. Lesbarheten er meget god! Elegant og flørtende med masse presence!
En nobrainer imho!! Altfor mange sorte skiver. Alle andre i boksen min er det. Dessuten har jeg forbeholdt den blå til Nautilus..

Redigert:
Hmm bedre lesbarhet på din enn ROCen? Kan sverge på at det er samme farger på disse...

Har du hatt den utendørs i sola enda? :cool:

Hvit!!

11F210C2-orig.jpg