Auricoste Spirotechnique

Medlem
22. nov. 2009
Lurer på å skaffe meg en ny "badeklokke" som jeg ikke trenger stresse for riper/skader... og lurer på om noen har erfaring med Auricoste?
Franske marine dykkerens klokke, 42mm PVD, med standard urverket ETA2824, priset ligger rundt 2000EUR som er litt dyrt med det urverket men med 3 band og solid boks.

Auricoste | Auricoste Spirotechnique

visuel-spirotechnique-960.jpg
.

Ser det ikke var stilt som et spørsmål men svar kommer :)
Når tre remner betyr nato, gummi og zulu og ikke lenke synes jeg ikke helt det motiverer store prisen.
Syns skiven ble litt for crowded med dykkerfiguren - en skive som ellers var clean og grei.
Vet ikke om det er vepsefarvene men får litt Aquatimer-gefühl og det er jo aldri gærnt :)

Personlig ville jeg gått til verks og kjøpt Sinn til de pengene med en U1/2/X el. lignende eller for all del bade-breitlingen til Sjuli på KS til 16 000, noe som vel er ganske så likverdig med €2 000

Hanmerfjord sin Dievas (Focal?) gav litt mersmak med $1250 på Gnomom (minus vat + mva)

Takker for tilbakemeldingene, Sinn produserer flotte klokker og har hatt en U2, også hatt en superocean som var fin den også men solgtes (som allt annet etter en stund). Dievas focal blir litt for stor for meg.
Må få evt få meg en liten tur til Frankrike å prøve Cousteaus eget merke;)

Jeg synes den er ganske tøff, jeg. Også er jeg jo en sucker for alt fransk.....:oops:

Jeg er imidlertid skeptisk til den "lange" kassen, som jeg lurer på om blir underlig på i alle fall mitt håndledd.