Authenticity og Service: Swatch Group eller 'privat'

Medlem
20. april 2011
Sted
Oslo
Hei,

Håper dere kan dele erfaring om tittelen.

Jeg har nettopp kjøpt en Omega AT og trenger å kontrollere om det er autentisk, og hvis det er behov for service. Jeg trenger å gjøre dette så snart som mulig slik at hvis det er noe fishy, kan jeg sende den tilbake.

Jeg håper dere alle kan dele erfaringer her. Ville det være bedre å sende denne til SG eller kan Alf, Bjerk, etc gjør dette også? Kan de gi et Certificate of Authenticity også? Vil definitivt liker å holde prisen på dette på lavere siden. :)

Takknemlig for alle innspill!

Jeg bruker alltid den lokale Ur butikken hvor jeg vet de fører ur av samme merke. Pleier som regel å få igjen en taksering av uret, og det koster ikke allverden.

-Oliver

Alf Lie skriver ut en forsikringstakst for ca 450 kr. Det vil ikke være noe juridisk vann i å gå på Alf Lie i ettertid om det skulle vise seg falskt, men jeg ville blitt litt overrasket om de ikke ville klart å kjenne igjen en falsk Omega. Av erfaring vet jeg også at ikke alle hos Alf Lie gjør denne jobben, er bare et par av gutta som er sertifisert.

(Og jeg personlig har ekstremt god erfaring med nettopp Alf Lie til å skrive ut forsikringstakster)

Takk til alle!

Det er ikke en vintage men bare en kjøp på net om man bli lit usikker. Har snakket med Alf og skal ned til sentrum for å gjøre det klar.

:D