Autozilla - beater med beat

Medlem
4. aug. 2011
Sted
Kristiansand
Citizen Diver Promaster "AutoZilla" 1000m har en avtagbar bezel for rengjøring og den sitter på ei fjær. Jeg har merket at ved å banke lett i bezelen med en finger kommer det en relativ høy klikkelyd. Veldig praktisk når jeg sitter å kjeder meg f.eks. på venterom hos lege/tannlege, nå er det jo ikke sikkert det er like gøy for andre som skulle være tilstede...

Her er en liten videosnutt av fenomenet.

[video=youtube;5IT-NCH6GxU]http://www.youtube.com/watch?v=5IT-NCH6GxU&context=C3c416bfADOEgsToPDskLydvp52u3Wje3BkkPo7pXJ[/video]

Suppa lug adapters

DSC_0162.jpg

Ei lita flat pakke.

DSC_0163.jpg

Ikke mye i den, men hva er det?

DSC_0167.jpg

Det er lug adapters til min Autozilla.

DSC_0168.jpg

Klokka har ei gummirem som er skrudd fast, så ved å skru løs den og sette inn disse adapterene så kan jeg bruke vanlige 24mm reimer på klokka.

DSC_0173.jpg

Her har jeg skrudd av den avtagbare bezelen.

DSC_0175.jpg

Man kan se det tykke safirglasset (6mm)

DSC_0176.jpg

Jeg begynner å sku og tre skruer løsner greit, men den siste siter betydelig hardere.

DSC_0177.jpg

Etter å ha funnet frem et kraftigere skrujern så får jeg omsider opp den siste skruen. Jeg fjerner ringen som ligger over gummirem.

DSC_0179.jpg

Da er det bare å løfte rett opp for å fjerne gummireima.

DSC_0180.jpg

Så er det bare å putte rett ned adapterene som jeg alt har satt ei rem på.

DSC_0181.jpg

Da er det bare å skru inn igjen de fire skruene, noe som går lett.

DSC_0182.jpg

Da var jobben gjort.

DSC_0183.jpg

Jeg har satt på ei 24mm rem, men ikke noe fancy, den kostet under 5 dollar, salg på bukta. Reima er pen nok, men buckel er i polert stål og skinner endel.

DSC_0184.jpg

DSC_0185.jpg

Ett par bilder der jeg vil vise at disse adapterene stikker endel ut fra selve klokka. Det blir et mellomrom mellom klokke og rem.

DSC_0187.jpg

DSC_0188.jpg

DSC_0189.jpg

WS som viser at ei alerede kjempestor klokke blir enda større. Hadde armen min vært 0,5 cm smalere ville lugsene stukket ut over bredden av hånda. Jeg har en omkrets mellom 18,5 og 19 cm.

Nå gjenstår bare å navigere seg gjennom den myriaden av reimer på 24mm som er der ute og finne noe jeg liker og som passer klokka. :D