Avsløre falsk SUB 116610 LV

Medlem
10. juli 2012
Sted
Oslo
Kom over dette forumet i forsøk på å lese meg opp til hvordan man skulle unngå å kjøpe fake Rolex. Det er riktignok en tråd hvor en leter etter den perfekte replicaen, men samtidig forteller veldig mye om hva som er feil med replicaene som er på markedet i dag. Veldig nyttig lesing for min del.

Edit: Dersom dette strider mot noen av forumets regler beklager jeg veldig og er inneforstått med umiddelbar sletting av tråden. Hensikten er ikke å reklamere for replica, men opplyse om hva man kan se etter ved mistanke.

http://www.replica-watch.info/vb/showthread.php/116610-lv-hulk-72477.html?t=72477&highlight=116613

Veldig bra link! Men for et søppelforum.

Om det blir en diskusjon stemmer jeg for å la denne tråden leve :)

Stemmer også for å la linken leve, utrolig hvor detalj-interesserte de fakeguruene er. Klarer ikke å forstå at man kan interessere seg så mye for noe som er fake.

Dette er helt fascinerende. Kan ikke være mange andre lovbrudd som har såpass med community rundt seg.

Rimelig kjipt å bli fersket med en feik på hånda vil jeg tro...

Hvis man bærer en grønn sub er man i alle fall litt opptatt og inneforstått med at den kan bli lagt merke til. Må være spesielt skrudd sammen for å snakke om klokken med interesserte dersom den er juks.

Rimelig kjipt å bli fersket med en feik på hånda vil jeg tro...

Hvis man bærer en grønn sub er man i alle fall litt opptatt og inneforstått med at den kan bli lagt merke til. Må være spesielt skrudd sammen for å snakke om klokken med interesserte dersom den er juks.

Virker nesten som disse folkene er stolte av sine falske klokker.

Virker nesten som disse folkene er stolte av sine falske klokker.

Ja, leste tom. et sted at de får montert på ekte deler fra, alt fra visere, skiver bezel osv.
Og da begynner det sikkert å koste litt penger for en fake, kan ikke skjønne at de har glede av det.

Også lurer jeg på om de som går med slike klokker sier til folk at de er ekte?

:eek::eek::eek::eek:

Jeg er flabbergasted over den innsatsen som legges i dette! Systematisk og metodisk til verks, med en grundighet som man bare kan ønske seg i forumtråder. Eksistensen av slike forum og tråder er for øvrig et tveegget sverd. På den ene side er slike tråder obligatorisk lesning for den som er i tvil om et ur er ekte eller ikke, på den annen side hjelper slike tråder fakeprodusentene med å perfeksjonere replicaene sine.....

Jeg er flabbergasted over den innsatsen som legges i dette! Systematisk og metodisk til verks, med en grundighet som man bare kan ønske seg i forumtråder. Eksistensen av slike forum og tråder er for øvrig et tveegget sverd. På den ene side er slike tråder obligatorisk lesning for den som er i tvil om et ur er ekte eller ikke, på den annen side hjelper slike tråder fakeprodusentene med å perfeksjonere replicaene sine.....

Tror jeg i fremtiden begrenser mine kjøp til TS, AD og en og annen eldre og kontrollerbar slenger på Finn. De få lappene som er å spare på enkelte nye ur på Bukta og fra andre tvilsomme markeder, kan de stappe langt opp i der ikke engang lumen på en Seiko Monster kan skinne.

Fakeprodusentene har jo tilgang på originalen, forstår egentlig ikke hvordan det er mulig å bomme såpass grovt som de gjør på en del ting, f eks viserne. Det sagt, selvfølgelig er det bra at de faktisk gjør det så spottingen gjøres enklere. Det begynner å bli farlig dersom klokken faktisk må åpnes for å verifisere ektheten.

Fakeprodusentene har jo tilgang på originalen, forstår egentlig ikke hvordan det er mulig å bomme såpass grovt som de gjør på en del ting, f eks viserne. Det sagt, selvfølgelig er det bra at de faktisk gjør det så spottingen gjøres enklere. Det begynner å bli farlig dersom klokken faktisk må åpnes for å verifisere ektheten.

Jeg tenkte også på dette men så slo det meg - har de virkelig det?

Kan jo tenkes de kun har fått bilder samt avstøpning av kasse feks..?

Jeg vet dog ikke men det er rart at de bommer som de gjør ja. Og godt er det!

Er jo ikke alle som bommer desverre. På Bjerke fortalte de om stolte eiere som leverte klokken på service, og fikk raskt beskjed om at den var fake. Bjerke selv reagerte ikke før klokken ble åpnet.

Dette vil jeg tro er kunder som har kjøpt i god tro.

For meg er dette en negativ side ved de populære merkene, kansje så stor bakside at slike merker kun vil bli kjøpt nye eller etter en sjekk hos urmaker før kjøp.

Er jo ikke alle som bommer desverre. På Bjerke fortalte de om stolte eiere som leverte klokken på service, og fikk raskt beskjed om at den var fake. Bjerke selv reagerte ikke før klokken ble åpnet.

Hvordan fikk de raskt beskjed om at den var falsk hvis Bjerke måtte åpne den for å se at den var falsk? Var det en annen som tilfeldigvis var på stedet som sa at den var falsk, så Bjerke måtte åpne den og se. Eller var Bjerke veldig rask til å åpne den og si at den var falsk før eieren rakk å reise fra stedet?

Sorry, måtte bare... ;)

fake Breitling

Jeg trodde ikke fake produsentene gikk så detaljert til verks. Jeg har en gang vært ute for svindelforsøk. En annonsør på finn skulle selge en Breitling Chronomat Evolution med pilotlenke i delgull og gode greier. 25 tusen, noe som var ca 10 for lavt på det aktuelle tidspunkt. Jeg kjente godt til modellen fra før og hadde tidligere hatt både en og to chr evo. Jeg kjente med en gang at klokken var for lett og jeg merket på en måte at den "virket billigere" enn de ekte jeg hadde hatt før. Jeg turte ikke konfrontere han med dette for han så ut som en bulldog, men jeg sa at jeg ikke var interessert og kom meg derifra med pengene i lommen fortere enn svint. Sendte da mail til finn sporenstreks. Men jeg vet ærlig talt ikke om jeg hadde avslørt en av disse LV's på samme måten. Tror jeg skal bli mye mer forsiktig etter å ha lest dette med tanke på å få verifisert ekthet og at et raskt overblikk fra meg selv nødvendigvis ikke er nok.

Jeg er så ærlig og sier at jeg klarer ikke se forskjell på ekte vare og de "gode" fake. Nå har jeg ikke kunnskapen som mange her inne har, men jeg tror ikke jeg er helt alene om dette..

Du et nok langt ifra den eneste som ikke kan det, en ting er hvis man er kjent med den aktuelle modellen fra før av eller kan sammenligne de ved siden av hverandre, men har man bare sett modellen på bildet så er det nok mange som ikke klarer å se forskjell på de som er godt faket.

Meg selv inkludert.