Baklokk til Omega Geneve

Medlem
6. aug. 2013
Sted
Trondheim
Hei,

Jeg er på leting etter baklokk til en Omega Geneve cal.601 1968. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt et slik baklokk m/pakning eller kanskje det er noen som et slikt liggende og vil selge det til meg?

Hei,

Jeg er på leting etter baklokk til en Omega Geneve cal.601 1968. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt et slik baklokk m/pakning eller kanskje det er noen som et slikt liggende og vil selge det til meg?

Vet du referansenummeret? Kanskje fra det gamle lokket?

Du trenger dette, så kan du sjekke om det finnes erstatningslokk som selges, typisk hos O. Frei. Hvis ikke kan du legge inn et søk på eBay. Men du trenger altså referansenummeret, det skal finnes på innsiden av lokket:

omega_image.762981.jpg

Referansenummer ja. Da sliter jeg for baklokket som er på i dag er ikke det originale :(
Da prøver jeg meg med et søk på eBay.

Tusen takk for svar!

Vet du referansenummeret? Kanskje fra det gamle lokket?

Du trenger dette, så kan du sjekke om det finnes erstatningslokk som selges, typisk hos O. Frei. Hvis ikke kan du legge inn et søk på eBay. Men du trenger altså referansenummeret, det skal finnes på innsiden av lokket:

omega_image.762981.jpg

Det er ikke helt tilfeldigvis denne?
P1012632.jpg

Det er ihvertfall en Omega Geneve cal 601 fra 1968 med ref 135.0041 (måler 35 mm)

Redigert:
Hmmm...

Gjorde noen søk, og det ser ut som det der er en referanse 131.019. Det passer i alle fall til 601-kaliberet. Regner med at lokket er en "snap-on" og ikke et skrulokk?

Et videre søk i Omega Vintage Database viser en klokke som er veldig lik din:

15107.jpg

Til slutt gjorde jeg noen søk på eBay og det ser ut som hele kasser (ikke baklokk) er å oppdrive til en 131.019. Tror at en hel kasse og ikke bare baklokk er enklere å få fatt i, kanskje du skulle sjekke muligheten for det?

Lykke til!

Skal sjekke ut muligheten for en hel kasse.
Jeg trodde referansenr var unikt for hver enkelt klokke, men det er altså produksjonsbatch av klokker (601-cal.)
Stakk innom urmaker Næss i Trondheim og han åpnet lokket. Det er gjenger kunne han fortelle.
Produksjonnr er 26141066.

Takk for at du tok deg tiden med å lete og undersøke for meg.

Hmmm...

Gjorde noen søk, og det ser ut som det der er en referanse 131.019. Det passer i alle fall til 601-kaliberet. Regner med at lokket er en "snap-on" og ikke et skrulokk?

Et videre søk i Omega Vintage Database viser en klokke som er veldig lik din:

Til slutt gjorde jeg noen søk på eBay og det ser ut som hele kasser (ikke baklokk) er å oppdrive til en 131.019. Tror at en hel kasse og ikke bare baklokk er enklere å få fatt i, kanskje du skulle sjekke muligheten for det?

Lykke til!