Ball klokker - hvordan er de?

Medlem
29. aug. 2017
Sted
Ski
Hei godtfolk!
Jeg har den siste måneden blitt regelrett spammet på Facebook med reklame for Ball klokker - tilsynelatende rimelige, mekaniske sveitsiske ur med fantastisk lume. Er disse basert på ETA movement? Er det noen som har erfaringer med dette merket? Hvordan står det seg i forhold til for eksempel Tudor?

Har en BALL for BMW klokke.
For meg virker det som et stort merke internasjonalt, har også historikk, men er ikke så kjent/utbredt i Norge. Ble overrasket over kvaliteten, feelingen og detaljene. Lenken spesielt, massiv/solid og pen finish. IWC feeling. Ikke helt samme toleranser/tighte mellomrom som tudor/rolex, men dog. Lumen lyser ikke supersterkt, men konstant. Dvs. den trenger ikke lys for å lyse, og oppleves svak når det er litt lyst, men oppleves meget sterk midt på natten. Eneste ulempe er at ingen har hørt om de og dermed er verdifallet sort og den er vanskelig å selge. Har prøvd å selge min (uten å gå helt i kjeller på pris), uten å lykkes. Grunnen til salg er at den blir nedprioritert av andre klokker litt høyere på rangstigen (typ Rolex), og at den ikke har finjustering av lenke, kun halvledd, og er akkurat enten for slakk eller stram.

01-Zawatch-5130002_zpsiaedi0yz.jpg
45-Zawatch-5061079_zpssewzjsm5.jpg
17-Zawatch-5060896_zpswddwgdxa.jpg
44-Zawatch-5061075_zpsfkn14fhy.jpg
37-Zawatch-5061032_zpsoeqk2ptw.jpg
50-Zawatch-5061090_zpstl8yzj6o.jpg