Ball klokker, og Ball for BMW

Zawatch

Støttemedlem
Medlem
7. mai 2014
Sted
Nær Oslo
Vuderer en Ball for BMW klokke..

Dette kan gjerne bli en generell tråd om merket Ball, både med erfaringer, bilder, modeller, spørsmål og linker, men har noen helt konkrete spørsmål:

• Hvor er det best(billigst) å kjøpe Ball klokker? (i Norge, i utlandet, på nett)
  • Har noen erfaring eller kunnskap om Ball generelt?
  • ...eller om nevnte BMW-klokker?
  • Info om urverket? ETA-2893-2 (i GMT-varianten) Er det mulig å ta service i Norge, er det dyrt?

Den som trolig er mest aktuell for min del:
GMT_02-700x350.jpg

Her er litt bilder/info:
http://www.bexsonn.com/blog/ball-for-bmw-engineered-for-perfection/

BMW-modellene kommer i flere utgaver: Classic, GMT, Power Reserve, (samt en TMT Limited med termometer, 1000stk).

Det er mange kombinasjoner av farge og lenke/reim også, bl.a.: sort eller hvit/sølv skive (samt blå), lenke, skinn, eller gummi-lignende reim.

Flere modeller og tilfeldige bilder fra nettet:

GMT:
ball-bmw-gmt.jpg

Classic:
ball-bmw-classic_1.jpg

ball-bmw_1.jpg

Power Reserve:
ball-bmw-powerreserve.jpg

Chronograph:
chrono-scj-bk.jpeg

TMT Limited:
201307182049146109.jpg

DSC_0138b24-630x404.jpg

Ball-for-BMW-TANG-Portfolio.jpg

Ball-for-BMW-watch-20.jpg

Ball-for-BMW-watch-23.jpg

balltmt5a.jpg

Ny modell BMW Timetrekker 44mm:
BALL%2BWatch%2B-%2BThe%2BBALL%2Bfor%2BBMW%2BTimeTrekker%2B1.jpg

Liker denne med blå visere, men har ikke funnet annet enn reklamebilder fra introduksjon, så tror ikke denne finnes:
Ball-BMW-watch-power-reserve-2.jpg

Redigert:
Heyday, firmaet som importerer flere klokkemerker, er i ferd med å ta inn Ball. Såvidt jeg vet har de noen på lager allerede. Heyday.no...

Kule klokker!

Det var ikke bare tullBall dette her. :p Men - lurer på hvor nøyaktig en temperaturmåler kan være på ei klokke - samt hvorfor har de sat "T25 Swiss Made" på urskiven. Er det T for Temperatur?

201307182049146109.jpg

Alle Ballklokker har små mikrokapsler med trituim, så T25 står for Tritium og mengden/styrken ja. De lyset i mørket uten å måtte "lades" i ca 25 år. Radioaktivt stoff..

Intriguing.

How does the technology work?

The BALL Watch advanced technology safely captures tritium gas (H₃) in a very stable form. Pure tritium gas is sealed in a hollow mineral glass tube. The interior walls are coated with luminescent material that gives off cold light when activated by the electrons emitted by the tritium, in much the same way a television screen functions.The small, precise, lightweight H₃ gas tubes are efficiently produced by means of a CO2 laser. The tubes are then attached to the hands and dial in a secure manner that precludes any risk of breakage. The wearer of a complete and intact BALL watch is not exposed to any irradiation. When assessing risk over the entire life cycle of the watch, the potential irradiation proves to be far smaller than the one which the wearer is inescapably exposed to from naturally occurring radiation and man-made materials.

Jeg har sansen for endel Ball-klokker. Synes tritium-gasstubene er veldig interessante. Jeg har dessverre ikke hatt en på hånden, så spørsmålet er om godfølelsen er der. Jeg har allikevel ikke sansen for disse BMW-klokkene. Det ser veldig halvgjort ut og logoen dominerer for mye på endel av dem, og på de andre ser det ut som de bare har limt på logoen på et tilfeldig sted. Not my cup of tea dessverre.

Jeg har sansen for endel Ball-klokker. Synes tritium-gasstubene er veldig interessante. Jeg har dessverre ikke hatt en på hånden, så spørsmålet er om godfølelsen er der. Jeg har allikevel ikke sansen for disse BMW-klokkene. Det ser veldig halvgjort ut og logoen dominerer for mye på endel av dem, og på de andre ser det ut som de bare har limt på logoen på et tilfeldig sted. Not my cup of tea dessverre.

Enig - "klokker for biler" er ikke noe for meg, uansett. Men tritium har noe vanedannende over seg, det å kunne se tiden like godt når som helst på natten, om det så er etter 2 timer eller etter 10 timer. Ball har god kvalitet. Men det sagt - så kjøper jeg nok ikke en Ball på nytt.

Skal Tritiumtubene ha noe for seg, så må man være i stummende mørke mer enn 8-10 timer. Mine nyere Rolexer lyser klart nok om morgenen til at jeg ser hva klokka er på vinteren i mørkt rom.

Skal Tritiumtubene ha noe for seg, så må man være i stummende mørke mer enn 8-10 timer. Mine nyere Rolexer lyser klart nok om morgenen til at jeg ser hva klokka er på vinteren i mørkt rom.

Kan nok ha rett i det ja. Og det må jo være en årsak til at det omtrent ikke er klokkeprodusenter som benytter tritium (lengre?)?

Vel, det er bare en måte å finne ut av om tritium-tubes er bra, og ellers om hvordan en slik er i virkeligheten...

Blir forhåpentligvis unboxing neste uke.... :p

Jeg synes den kommende Trainmaster Moon Phase også ser lekker ut, men den er på grensen til å være for bling. Er veldig skeptisk til kronen men det er mulig den ser annerledes ut i levende live.

BALL%2BWatch%2BTrainmaster%2BMoon%2BPhase%2B-%2BGents.jpg

Kjøpte meg i år fin utgave - engineer hydrocarbon deepquest. Solid og bra kvalitet, tydelig kommer til å kjøpe én ball til