Bare bitte litt hjelp? :)

Er ikke så fan av den med svart skive.. Syns hvit + gull var en fin kombo :)

Jeg tenkte mer på hva folk som kan Omega mener om urverket som sitter i :)

Syns det var vanskelig å finne tilsvarende, i gull + hvit skive.. Fant kun en på chrono24, men den var i rosegull, inkl kassen, til 33K..

Men syns 20K var litt i det meste laget egentlig :(

Ikke helt min kopp te den komboen der, men for all del fin klokke. Har selv en 3510.50 som jeg er godt fornøyd med. Litt liten etter min smak i dag, men når jeg kjøpte den i 2007 var den midt i blinken.

Driftsmessig er dette ett solid verk, etter min mening. Ett modifisert ETA verk med en kronograf modul montert på toppen. Dette ser du ved at kronen ikke er på linje med Pushwagne, som feks en Speedy pro er. Min er ikke servet enda og holder fortsatt tiden ganske bra. Den har nok fortjent en service snart, men strekker strikken så langt jeg kan. Det kan være en relativt dyr affære, som med alle kronografer ellers.

20k er etter min mening drøyt overpriset. Som nevnt over her, så bør du få en 3510.50 for 8-12k avhengig av alder og servicebehov. Ser det er byttet litt deler på denne, men en service kan plutselig være påkrevet før du vet ordet av det, og da ryker du på 3-4k ekstra. En premium på 10k for hvit skive og gull bezel? Ikke verdt det på noen måte i min bok. Ser ikke helt for meg at denne skal gå for 15k heller, men det gjenstår jo å se.

Kan nevne at den er produsert i 1988, og den kom i en rekke ulike utgaver dette året.

http://chronomaddox.com/omega/tables/mr/speedy_history_cm.html

Uansett, lykke til!

Tja, er vel smak og behag, jeg likte ikke denne noe særlig, mulig den ser bedre ut i virkeligheten.

Men tror nok uansett at en vanlig Speedy Moon Pro med plexiglass er mye fetere, man kan vel få en for 15-20. 20 for denne er etter min mening vesentlig mer enn den er verdt...

Men tror nok uansett at en vanlig Speedy Moon Pro med plexiglass er mye fetere, man kan vel få en for 15-20.

Den tid er nok dessverre forbi. Syns de fleste går for 20k+ om dagen.

---skille---

Som @Kenny1000 nevner over er selve baseurverket Omega cal.3220, som er basert på ETA 2890-A2. På denne sitter det en Dubois-Depraz 2020 chronograph modul. Dette forklarer hvorfor pusherene ikke er sentrerte og subdails nærmere kantene enn hos storebroren Speedy Pro. En slik "Piggy-back" gir også totalt 46 juveler! I motsetning til Speedy Pro har Automatic både hacking og rotor-winding.
"Problemet" med denne løsningen er at det er kostbart å serve. Blir det noe problemer med chronofunksjonen er det vanlig at hele chrono modulen byttes, dette praktiseres fast hos Swatch Group. Min erfaring er at det er rimligere å serve Pro enn Reduced.

Men liker du klokken så skal man selvfølgelig gå for det:)

Redigert av en moderator:
Det der synes jeg var en av de minst heldige Speedyene jeg har sett.

Her+eyes+look+really+far+apart+_aca2b70861702d3c352ebc101261e9b3.jpg