Bare fordi det er så veldig gøy og moro

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Sted
Bærum
God kveld

Tenkte jeg skulle ta en rask presentasjon av de par siste dagers innkjøp...

En ordentlig urmakerbenk

P2053310_zpsd2c4767b.jpg

P2053311_zpsa3ddec6c.jpg

Her er gamlebenken som beholdes for enkelte jobber samt som lagringsmedium

P2053313_zps3b2822e5.jpg

Kompressor, da med blåsepistol... Klar for de fleste blæsarjobber (NB! generelt blir det lite av slikt når man fyller huset med urmakerverktøy og denslags :confused:).

P2053314_zpsfce4719c.jpg

Her er`n :) :) :) :) :) :)

P2053315_zps9a4b3612.jpg

Enklere poleringsjobber tar vi med denne her da

P2053316_zps1f73470c.jpg

Testet benk på dagens prosjekt for en medasylant... Det gikk strålende...

P2053317_zps33c84772.jpg

Man kan jo alltids drømme i vei...
P2053312_zps00c8210b.jpg

Nå mangler jeg bare et analyseverktøy for quartz samt en trykktester... Begge kommer inn snarlig...

Og masse masse mer da. Man blir egentlig aldri fornøyd da det er så mye man skulle hatt av utstyr, men jeg er snart klar for å åpne et baklokk eller fler.

Takk for titten og god kveld :)

Mvh

Greg

Redigert:
Gratulerer Greg! Dette ser jo strålende ut!
Kan vel bli mang en kveld i den kroken...bare husk å la kona få sitt også ;)

Håhå. Rått.
Jeg tror... Du burde flytte til et småbruk. Du vil trenge plassen....
Skjul 1: mekanisk verksted
Skjul 2: urmaker-verksted

;)

Det er noe virkelig fascinerende med entusiasme tatt til dette nivået :) Tøft setup, Greg!

Imponerende entusiasme, Greg! Grattis:)

Vi får håpe at det blir flere blåsejobber etter hvert som Ms. Greg lærer seg å se nytten av alt dette nyttige verktøyet, og viktigheten i å dyrke en interesse;)

Gratulerer med flott urmaker benk...

Jeg har sagt det før og sier det igjen.. Du er en mann av mange talenter..

;) ;) :D :D

Ikke ofte jeg kjenner misunnelsen komme krypende da jeg som oftes gleder meg på andre vegne, men den urmakerbenken der, den gjorde jobben.

Skikkelig fett!:cool:

Gratulerer med urmakerbenken og dreimaskinen! Du kan jo snart gi kunder både en rotfylling og en kjapp smøreservice på klokka i samme slengen.:) Men det er gøy å se hvor seriøs du er i dette. Stå på!:)

Dette er jo helt hinsides, Greg. Er litt usikker på om jeg skal si "don't quit your dayjob" eller ikke. Tror jaggu du kunne klart deg som urmaker, jeg. Finmekanikken har du vel inne fra dagens "dayjob".

Fantastisk Greg, rett og slett utrolig inspirerende å se hvordan du følger drømmen. Hvordan ser du for deg den optimale tilværelsen som urmaker egentlig? Å jobbe i en butikk også skru på fritiden for ekstra inntekt, eller fullstendig privat praksis? Nå begynner du vel å få utstyr til å kunne gjøre det meste som trengs? :)

Ser forresten veldig trivelig ut i dette urmakerloftet ditt. Igjen, dette er inspirerende! Takk for at du deler. :D

Klar for de fleste blæsarjobber (NB! generelt blir det lite av slikt når man fyller huset med urmakerverktøy og denslags :confused:).

Haha.