En liten del av meg (den irrasjonelle delen) har lyst å starte et lite prosjekt.
Det går ut på å kjøpe en gammel og stygg bil som er veldig kjedelig å se til.
Deretter koste på den litt morosaker under panseret, ribbe alt interiøret og bruke denne som et leketøy. Det er veldig barnslig, men gutter er gutter.
Jeg er ikke særlig til å skru biler selv, og har heller ikke tid eller sted til det. Mesteparten av arbeidet vil bli gjort på verksted.
Tenker at et greit utgangspunkt kan være en original turbobil for å holde kostnadene litt nede. Kanskje en A3 1.8T med 150hk. Budsjettet kan være ca 50'. Med tuning av bil vil det alltid være at "the sky is the limit" så lenge en har nok penger. Det vil ikke bli brukt særlig på den kosmetiske delen, noe av poenget er at bilen ikke skal tiltrekke seg oppmerksomhet. En type "sleeper"
Siden prosjektet verken er diskutert med kona (i know) eller i seg selv er særlig gjennomtenkt, har jeg en del spørsmål.
Hvor langt vil jeg komme med 50' til tuningen?
Vil det være mulig å få et bredt effektregister istedet for en vanvittig peak etter lang turbolag? (gassrespons er viktig)
Ved ribbing av alt unntatt sjåfør og passasjersete, hvor mange kg kan en greie å redusere vekta med?
Må vel oppgradere bremsene osv for å få bilen godkjent hos biltilsynet?
Driftsikkerhet?
Er de bedre å kjøpe en allerede trimmet bil og heller bruke av de 50' til vedlikeholde/oppgradere eksisterende oppsett?
I en alder av 33 år ser jeg konturene av 40-årskrisen idet jeg skriver dette. På tide å gro hestehale og kjøpe skinnjakke altså
Det går ut på å kjøpe en gammel og stygg bil som er veldig kjedelig å se til.
Deretter koste på den litt morosaker under panseret, ribbe alt interiøret og bruke denne som et leketøy. Det er veldig barnslig, men gutter er gutter.
Jeg er ikke særlig til å skru biler selv, og har heller ikke tid eller sted til det. Mesteparten av arbeidet vil bli gjort på verksted.
Tenker at et greit utgangspunkt kan være en original turbobil for å holde kostnadene litt nede. Kanskje en A3 1.8T med 150hk. Budsjettet kan være ca 50'. Med tuning av bil vil det alltid være at "the sky is the limit" så lenge en har nok penger. Det vil ikke bli brukt særlig på den kosmetiske delen, noe av poenget er at bilen ikke skal tiltrekke seg oppmerksomhet. En type "sleeper"
Siden prosjektet verken er diskutert med kona (i know) eller i seg selv er særlig gjennomtenkt, har jeg en del spørsmål.
Hvor langt vil jeg komme med 50' til tuningen?
Vil det være mulig å få et bredt effektregister istedet for en vanvittig peak etter lang turbolag? (gassrespons er viktig)
Ved ribbing av alt unntatt sjåfør og passasjersete, hvor mange kg kan en greie å redusere vekta med?
Må vel oppgradere bremsene osv for å få bilen godkjent hos biltilsynet?
Driftsikkerhet?
Er de bedre å kjøpe en allerede trimmet bil og heller bruke av de 50' til vedlikeholde/oppgradere eksisterende oppsett?
I en alder av 33 år ser jeg konturene av 40-årskrisen idet jeg skriver dette. På tide å gro hestehale og kjøpe skinnjakke altså