Barret stump sitter fast :)

Medlem
23. april 2011
Sted
Lillehammer
Som overskriften sier, gjorde jeg en mega tabbe idag. Jeg skulle skifte skinnremmen på den gamle Semasteren jeg har handlet. Den satt utrolig hardt, så jeg måtte klippe dem med "elektriker" tang. Det jeg gjorde feil var at jeg klippet for nærme lugsen, så nå er det ikke noe å få tak i "stumpen" på, verken med spiss pinsett eller å lirke med synål.
Den sitter som støpt. Noen her som har tips til hvordan jeg skal kunne få grep på den? Vil nødig begynne å bore opp...

Kunne prøvd å få tatt bilde, men med iphone tror jeg at jeg må ha dagslys for å få noe særlig bilde.

Tips og triks mottas med takk:eek:

Superlim på baksiden av en nål eller trykkluft gjør som regel susen:)

Tenkte på det med lim, men tror mulignes den sitter hardere en som så. Enten så har tidens tann gjort at den har kilt seg, eller så ble den litt flatklemt av avklippingen og derfor kilt seg på langs i hullet.

Er det mulig å få gjennomført en oppborring av sånt?

VcvXe5f.jpg

Prøvd meg på et bilde.

Først og fremst tror jeg du skal spraye på litt WD40 eller sterkere saker. Pass på så du ikke søler på resten av klokken. Etter en stund kan du spenne fast klokka og forsøke med et bittelite metallbor. 0,5mm burde holde. Veldig forsiktig med dette altså. Om den ikke løsner da må du kanskje til fagfolk med den. Du bør ikke bore den ut, bare løsne den. Om det går.

Først og fremst tror jeg du skal spraye på litt WD40 eller sterkere saker. Pass på så du ikke søler på resten av klokken. Etter en stund kan du spenne fast klokka og forsøke med et bittelite metallbor. 0,5mm burde holde. Veldig forsiktig med dette altså. Om den ikke løsner da må du kanskje til fagfolk med den. Du bør ikke bore den ut, bare løsne den. Om det går.

Arcticboy skulle se over uret, så da kan han få slite litt med denne stumpen:p Han har sikkert noen lure triks og ihvertfall utstyret til å komme nærmere en jeg gjorde.

Kan og varme opp delen med en lighter, brukes ofte på lenke der det er brukt lock tight lim. Pass på så du ikke varmer opp hele kassen.

Hva med en negleklipper. Da vill du kanskje få tak. Samt nok moment til å holde den fast:)

Mvh
Noname