Barsking søkes!

Medlem
24. okt. 2009
Innlegg
28
Etter en fuktig kveld på byen en høstkveld i 2011, var min IWC Ingenieur AMG Chrono sporløst borte, uvisst av hvilken grunn. Trist nok var mitt forrige innlegg på sonen en unboxing av mitt tapte barn :(

Seiko Orange Monster har fungert som ventepølse i snart to år. Jeg har nå kommet meg over tapet, og er klar for et nytt, (livs)varig bekjentskap på lanken.

På grunn av en kjip nikkelallergi kan jeg imidlertid ikke velge og vrake i klokker. Til tross for gummirem har nemlig Seiko'n, i motsetning til den tapte AMG'n, gitt meg plagsomme allergiske reaksjoner fra tid til annen. Selv om jeg har leflet med tanken om at det går bra bare man har noe annet enn stållenke, tør jeg ikke ta sjansen på å skaffe meg en stålklokke. Stikkordet er med andre ord titan, eventuelt et annet materiale uten nikkel. Et annet stikkord er at klokka skal være barsk – i tråd med mitt eget smått beskjedne ønske om å fremstå som en barsking ;) Tool-watches er med andre ord noe for meg - den skal brukes til alt, også til dress. Den pene, klassiske dressklokken får komme senere. Størrelsen på AMG'n føltes dessuten bortimot perfekt – dvs under 42 mm er uaktuelt for meg.

Budsjettet er jeg usikker på – men galskapens smertegrense er innenfor intervallet 30K – 50K inkl mva.

Kriteriene mine er altså:

1) Titan eller annet nikkelfritt
2) "Barsk"/tool-watch
3) Absolutt makspris 50K inkl. mva
4) Ikke under 42 mm

Finnes det egentlig noe som tilfredsstiller alle ovennevnte kriterier?

Jeg har naturligvis en forkjærlighet for IWC Ingenieur, men er åpen for det meste innenfor kriteriene ovenfor. Foreløpig har jeg følgende to favoritter, herunder non-chrono-utgaven av den jeg mistet:

IWC Ingenieur Dual Time
IWCIngenieurDualTimeTitanium_zps12c4375d.jpg


IWC Ingenieur AMG
ingenieur_iw322702_e2800_5_zps4019a32d.jpg
 
Redigert:
Etter en fuktig kveld på byen en høstkveld i 2011, var min IWC Ingenieur AMG Chrono sporløst borte, uvisst av hvilken grunn.

Denne måtte bare bevares for ettertiden....

Tror nesten du må holde deg til IWC kompis!
 
Den Dual Timen såg meget bra ut! Et annet alternativ kan jo være:

Tudor Fastrider Black Shield
tudor_black_shield_by_watchonista_10.jpg

Tudor-Fastrider-Black-Shield-19.jpg
 
Hva med denne? :D

- Titan
- Ceramic bezel
- 42 mm
- Justerbar lenke
- Langt under budsjett

tudor-pelagos-bracciale.jpg


tudor_pelagos.jpeg


EDIT: Så Minuteman var før meg. Men nå har du hvertfall bilder å se på :)
 
Redigert:
Trist med allergier, men det ser ut til at du vil da dette som en mann, og snu problemet i rette retning.

Jeg ville nå sagt at din klokke må være en Breitling. De har mye tøft og SeaWolf er også med gul skive, hvis du vil ha noe som er litt "Circus". Og det er lov med slike saker! Jeg har alltid vært veldig svak for Breitlinger-uten-chronograph.... De er flotte, og finnes i titan...

:cool:
 
Jupp, kommer på lenke også men da sprekker budsjettet. ;) Det er alltids mulig å kjøpe i ettertid da. :)
 
Ja @rambutan, den PO'en er til å bli mo i knærne av. Om den ticker alle bokser for en som kommer fra Ingenieur er en annen sak, men du og du for en klokke.
 
Redigert av en moderator:
Siden du skriver at uret skal brukes til ALT og at du reagerer på nikkel...så hvorfor ikke keramisk klokke?

I god TS-ånd så strekker jeg selvfølgelig strikken altfor langt og foreslår denne:cool:

iwc-da-vinci-chronograph-ceramic-watch-1.jpg


...er fullstendig klar over at den er utenfor budsjettet, men syntes bildet fortjente å bli postet:eek:
 
Den Omegaen er flott, men alt for pen til å være så barsk som det virker som trådstarter etterspør. Jeg ville gått Pelagos all the way, et utrolig flott utført klokke, med børsting på APnivå.
 
Redigert:
Stemmer i rådet om Tudor Pelagos. Herlig kombinasjon av røffhet og rene linjer. Sliter med å finne noen feil på den klokken der,kanskje lugholes hadde gjort seg?